Itt a tavasz és eljött a perc, mikor kész lett - még nem 100%os - a kerékpárom. Én leginkább urban bike-nak nevezném, de ez vitatható az alkatrészek miatt. Alapja egy kékre színterezett francia Motobecane váz, ez kaptt Airline 4 felniket és Conti 28as külsőt. Ez lett hátul 7es agyváltóval és görgősfékekkel összefűzve. Maradt az eredeti villa meg a kormányszár is, amibe (itt jön a még változó rész) acél egyenes kormány, műanyag x fékkarok, ja és egy alivio 8as váltókar (szívesen cserélném bárkivel egy 7esre). Az ülés is még a régi, s cserélve lesz. Legnagyob bánatomra még normális zárra nem futotta, remélem a gerinclakat egyenlőre megvédi :S Na akkor a képek :D













Egy szóval jellemezném:
Egy szóval jellemezném: Gyönyörű!!
Balesetmentes kilométergyűjtést kivánok!
Köszönöm és viszont
Köszönöm és viszont neked is! ;)
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Nagyon szép, ideális
Nagyon szép, ideális városi bringa (ja, rólam úgyis tudod hogy agyváltómániás vagyok :-). Szerintem stílusban még illene hozzá egy részleges láncvédő.
Váltókart olcsón tudsz venni hozzá. Használd ki, hogy agyváltó, és le tudsz tekerni 7-ből 1-be vagy vissza egy mozdulattal.
Láncot vagy lakatot mindenképp vegyél hozzá, kár lenne ezért a szép bringáért. Balesetmentes tekerést!
Köszönöm! A te
Köszönöm! A te hozzászólásod már vártam, hisz eléggé nagy százalékban voltál befolyással a döntésemben, bár cikt 1 pillanatnyi megingásom - ss felé - de aztán occsón jött egy agyváltós szett és bumm...
Na a markolatváltóm meg van hozzá, de nekem az nagyon nem jön nekem be, de megtartottam hátha mégis. Az Alivio váltókar nagyon pöpec, csak az a baj hogy 8as :(
Ja a láncvédő. Nekem spec nem jön be túlzottan, de ha tetszene is, az 52es tányérra nem mennek rá amiket küldtél. Kissé haladósabb lett ífy mint az ajánlott 46ossal :D
Lánc lesz, csak még pénz nincs rá! Ja meg döntés: kettő között vacilálok:
Abus Steel-O-Chain 810
Kryptonite Keeper 12 LS
de csak 10-én jön zsugám de aznap vagy másnap azonnal megyek venni, csak melyiket??
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Én láncpárti vagyok
Én láncpárti vagyok (rugalmasabb, több helyen tudsz lakatolni ahol az U-lakat már nem menne fel, pl villanyoszlop), de az konkrét lakatokat nem ismerem.
Szerintem 10-ig kérj kölcsön valakitől egy láncot, mert ha elviszik ezt a szép bringát akkor szomorú leszel, és gerinclakattal csak szerencse kérdése.
A hajtókar végül három lánctányérosról lett átalakítva?
Én is "láncpárti" vagyok,
Én is "láncpárti" vagyok, ugyanazért amiért te is. :D
Igen, a hajtókar végülis a 3 tányéros 105ből lett átalakítva. Vettem hozzá 500 pénzért 5db csavar, anyával és azzal ratam fel. A képen láthatod belülre kerül az 52es mert amikor kívül (a helyén) volt, akkor érdekesen állt a lánc. Még így sincs síkba, de már sokkal barátibb mint előtte. bár ahogy néztem síkba nem nagyon kerülhet, még rövidebb tengellyel sem (ez most 118,5-ös)
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Azt hiszem van octalink
Azt hiszem van octalink középcsapágy 113mm-esben, azaz 5/2=2.5mm-rel beljebb tudod rakni a láncot. Ha az túl sok, akkor veszel egy 1mm-es középcsapágy-alátétet, ez tulajdonképpen egy acél alátétgyűrű, megfelelő átmérővel, normális bringaboltban szokott készleten lenni.
Mennyire rossz most a láncvonalad? Így tudod megmérni.
Ez nincs meg magyarul
Ez nincs meg magyarul véletlen? Így nem sokat értek belőle. Esetleg el tudnád magyarázni?
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
A hátsó láncvonal adott,
A hátsó láncvonal adott, megtalálod a Shimano honlapján, itt. Ha befelé állnak hátul a fogaskerék fogai, akkor 40.3, ha kifelé, akkor 45.3 mm.
Az elsőt pedig így mérd meg. Mennyi lett az első? Írd meg. Kivonod a hátsót belőle, és megvan, mennyit kell igazítani.
az első 46 mm. hogy érted
az első 46 mm. hogy érted h befelé vagy kifelé állnak a fogaskerék fogai?? gyanítom befelé állnak mert most inkább van 5,7 mm eltérés, mint 0,7 mm ...bár lehet én látom rosszul.
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Ezeknek a fogaskerekeknél a
Ezeknek a fogaskerekeknél a rögzítés síkja kb 2.5mm-re van a fogak síkjától, és fel lehet rakni mindkét irányba. Kivéve a nagyon picit (16 fogas), mert annál az agyhoz ér a lánc. Szóval valószínűleg ha megfordítod, akkor tökéletes lesz a láncvonalad, ingyér :-)
NE te állj neki, mert egy rugalmas acélgyűrű tartja, csavarhúzóval le- és felszenvedni szívás, meg összekarcolhatsz dolgokat, vidd el bringaboltba, nekik lesz célszerszámuk hozzá, 2 perces munka.
Köszi a tippet. Egyébként
Köszi a tippet. Egyébként nézegettem a hátsó fogast és az kifelé van. De próbáltam jobban szugerálni a lánncvonalat, de biztos hogy nincs 5,7 eltérés, Inkább 1 mm differencia lehet. Szerintem az meg benne van a tűréshatárban.
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
egy jó zár (vagy 2) legyen
egy jó zár (vagy 2) legyen az első, amit megveszel hozzá! ne spórolj, nem ér annyit!
én lánccal és u-lakattal kombinálva kötözök. nagyon gázos helyen az ülés is megy a tatyóba.
http://dhpage.fw.hu
Nem tervezem spórolni
Nem tervezem spórolni rajta, azért nem vettem még. Egyenlőre gerinclakat meg előszedtem egy spirálzárat, sztem ez lesz rajt egy pár napig, amíg nem szerzek lét.
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Nagyon szép és praktikus a
Nagyon szép és praktikus a gép! Irigylésre méltó. Nekem április környékén lesz az új bringa aktuális, amennyiben találok olyan munkahelyet, ahol le tudom valahova zárni. Az elgondolkodtató, hogy hogyan jönnék ki olcsóbban. Építem, vagy megveszem. Mivel láma vagyok, valószínűleg veszem. Szép lett!
Köszi! Ha rám hallgatsz
Köszi! Ha rám hallgatsz építesz gépet. Veszel valami jó használt vasat 10 körül, ízekre szeded, lefújatot ha akarod (nekem 5 esszébe volt a homokfúvás és színterezés) és onnan azt raksz rá amit akarsz. Nem mindegy , hogy az új ára vagy a használté + amire rájössz h neked az nem kell rá mert van jobb vagy neked praktikusabb. Bele se merek gondolni mennyibe fájt volna ez nekem, ha újra építem és mindent újjonnan veszek meg...
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Ezzel egyetértek. Ha te
Ezzel egyetértek. Ha te építed (és valamennyire értessz hozzá), akkor ha okosan szerzel be használt alkatrészeket, és azt a néhány újat ami kell, akkor sokkal olcsóbban megúszod, mint egy újat, és jobb bringát is kapsz. És azt is tegyük hozzá, hogy rengeteg szuper konfiguráció (pl mint Pistee bringája) nem is nagyon létezik készen, legalábbis Mo-n.
Ohh, köszi!
Ohh, köszi! :)
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Micsoda változás! Jól
Micsoda változás! Jól néz ki, ss a budai oldalon kifejezetten fárasztó.
Szia Zsírul néz ki a
Szia
Zsírul néz ki a bringa, gratu hozzá :)
Ha használt cuccot akarsz venni és bp-i vagy van egy bolt ajánlatom. http://www.berguson.hu/ én sokmindent vettem már itt, korrekt árak, sok használt cucc és nagyon korrekt segitőkész kiszolgálás. Én még nemtudtam náluk ugy vásárolni több dolgot , hogy vmi kis ajándékot nekaptam volna:D ...fékbowden váltobowden vagy midnenféle apro cuccok. Nyilván nemtétel nekik csakhát máshol még sose kaptam semmit csak ugy.
Köszi a dícsérő szavakat
Köszi a dícsérő szavakat és a tippet, majd megnézem!
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
nagyon szép bicikli, én is
nagyon szép bicikli, én is azt tervezem, hogy a jövő telet már egy hasonló, agyváltós-rollerfékes gép nyergében harcolom végig.
Gratula a
Gratula a géphez!!
Építettem én is agyváltós gépet.. Tanulságos volt ::))
Most egy fekete BCA supra vázat pucoltam le, téli bringát szándékozom építeni belőle. Fix hajtás de valami rövid, 48/17 es áttétel, és elöl görgőfékes agy, esetleg agydimanóval..
Bár nem tudom... most nagyon nem akarok pénzt költeni a bringamániámra..
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Ez nagyon tetszik, én is
Ez nagyon tetszik, én is elfogadnék egy ilyet városi biconak. :) Megkérdezhetem nagyjából mibe került?
(Őőő.. ja meg azt szeretném kérdezni még, hogy merre járkálsz vele, amíg csak gerinclakat+sodronyod van? :DDDDDDD Szóval szerintem se kockáztass, gyorsan vegyél legalább egy olcsóbb U lakatot, 3-4e-ért már kapsz, és már nagy lépést tettél.)
Persze , nem titok: a
Persze , nem titok: a vételárral együtt majdnem 100 esszé (ha még hozzá veszem ami még majd lesz akkor bk 110-120 között a lakattal együtt)
Lakatolási helyeim: Etele tér (Számalk irodaház), Westend City Center, ritkábban Villányi út (Corvinus egyetem)
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Huhh, az nem olcsó, főleg,
Huhh, az nem olcsó, főleg, hogy ebben még munkadíj sincs, hisz magad csináltad.
Most utánaolvasgattam mi is ez a görgős fék, nagyon jó lehet, eddig nem nagyon hallottam róla, nem értem miért nem használják, ha ilyen jó. V vagy tárcsa annyival olcsóbb, vagy mi a nagy hátránya ennek?
Sok éve létező
Sok éve létező technológia, de csak az utóbbi években lett hatékony. Nekem fikázta egy keróboltos, hogy egy ismerősének volt ilyen és szar. Amikor rákérdeztem hány éve, 5-6 lehetett.
Ha nem ismerik, nehezen terjed.
-
Zsurmi
Némi munkadíj ebben az
Némi munkadíj ebben az árban is van. Pl a monoblokkot és a hajtókart a szerelőm rakta be, mert nincs hozzá szerszámom. A bowdeneket is vágattam, hogy szépen le legyenek végelve. JA meg a láncot is mással bontattam. Így nekem a fő elemek összerakása, zsirazás és a beállítás jutott.
MI a hátránya a görgős féknek? Spec agy kell hozzá, ami még nem is annyira drága, de ha már görgős fék, akkor agyváltó hátul ami költséges (újjonan az enyém 24100 Ft, ez fogaskerék, szerelék, váltókar nélkül) előre szoktak agydinamót is rakni, ami megint nem olcsó és még ehhez jön a görgős fék (az én modellem 8400 az első-hátsó). Plussz akkor még a szerelékek ára. Ja és hátrányának mondják hogy nehéz. A grammániások biztos kiakadnak azon a ponton, hogy az agy alaphangon 1465 gramm.
Viszont - használattól függően - évi 1-2x igényel a saját zsírjával kenést és ennyi. Ja meg pl esőben jobban teljesít mint egy V-fék. Nekem így kb 5-6 évre biztosan nem lesz gondom a fékkel meg a váltóval.
A tárcsával sajna nem tudom összehasonlítani, mert azzal nincs tapasztalatom.
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Nagyon szép lett a
Nagyon szép lett a bringád.
Ugyanakkor lenne 1 kérdésem. Anno vettem egy agyváltós biciklit, amivel annyit szenvedtem hogy csak na. (Nexus7) Akkor 4 szervízben jártam vele, mindenhol azt mondták, hogy az agyváltó csakis és kizárólag az agyváltókhoz való váltókarral működik együtt, mivel eltérő a bowdenhúzás hossza. Most akkor ez hogy van? :)))
Így :-) De vannak egyes
Így :-)
De vannak egyes váltókarok, ahol hellyel-közel egybeesnek a pozíciók. Én ugyanakkor vigyáznék vele, félnék tönkretenni a fogaskerekeket egy éppen-csak-összeérő rossz pozícióba húzással. Ugyanakkor úgy tudom, a modern agyváltók ez ellen kicsit védve vannak.
Ez így van hogy mondod.
Ez így van hogy mondod. Igazából ezzel kísérletezek még én is, de lehet, hogy markolatváltó lesz a vége. Most a 8as váltókarral kb 4-5 sebességet tudok kihasználni a 7ből (érhető mondon bizonyos esetekben rossz helyre vált) Ezért keresek most 7es váltókart, mert azt néztük az egyik szervízesemmel hogy ugyanannyit húz...de pontosan csak ha rajta van.
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
Ne kísérletezz, vegyél
Ne kísérletezz, vegyél hozzávaló markolatváltót.
Ami nem pontosan hozzávaló, ott előfordulhat, hogy a bowden a fogaskereket csak félig húzza be a másik fogaskerékhez, és felemásan szétkopik neked. Legalábbis a háromsebességes régi agyváltóknál ez gond volt. A mostani agyváltók sokkal bonyolultabbak, így nem tudom van-e valamilyen negatív hatása a nem odavaló váltókarnak, de nem próbálgatnám.
Ja még egy hülye kérdés:
Ja még egy hülye kérdés: ti hogy zsirazzátok a láncot???
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
többnyire a hajtókarra
többnyire a hajtókarra csepegtetek, egy teljes fordulatig, aztán hátrfele racsnizok, így elég gyorsan átkeni az egészet. mondjuk az segít, hogy spray kiszerelésű olajat használok, amihez van kis szívószál a pontos célzáshoz :)
ha régebbi láncról lenne szó, akkor még a lánc széleit is kenem kb egyesével, kilazítva az esetleg beállt szemeket.
Na ez az ami választ
Na ez az ami választ kerestem! Köszi! Nem is tudtam hogy van spray kiszerelésü olaj! Milyen sűrün ismétled ezt meg (milyen időközönként/hány kilóméterenként)??
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
generálkor meg
generálkor meg láncserénél evidens, ezt leszámítva változó, ha mocskos az idő, akkor gyakrabban kell. ha surrog a kosztól, akkor azért illik leszedni, mosni, majd kenni.
Sokat segítettél,
Sokat segítettél, köszi!
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
még annyi, hogyha
még annyi, hogyha patentszemes láncod van, akkor baromi egyszerű a dolgod, csak a visszarakásnál kell figyelni a patent irányára. ha meg std láncod van, akkor használj láncbontót. sokat szenvedtem a tisztítással, amíg nem volt ilyenem, és vázon kellett eljátszani az egész műveletet.
Először is, nem kell
Először is, nem kell leszedni a tisztításhoz: egyrészt mert akkor lehet újra feszíteni meg minden (a patentszemeset pedig nem fogod tudni normális feszítés alatt újra összekapcsolni). Veszel egy láncmosót, azzal kell tisztítani. Mivel most gondolom nincs pénzed, ez ráér, újonnan úgyse kell tisztítani, ugorj a következő lépésre :-)
Veszel motoros (vagy bringás, de ott ritkábban van) boltban lánckenő sprayt, olyat, ami a kapilláris hatással (van benne egy gyorsan párolgó összetevő, hasonlóan "habzik", mint a WD-40, ami persze nem lánckenő) beszivárog a lánc alkatrészei közé, azzal befújkálod, aztán valami ronggyal letörlöd a felesleget, hogy ne gyűjtse össze a port. Teflonos lánckenők előnyben.
Weldtite TF2 spray.
Weldtite TF2 spray. Teflonos, nagy kiszerelésben (400 ml) évekre elég.
Múltkor kipróbáltam úgy
Múltkor kipróbáltam úgy a TF2-őt egy esős hét után, hogy kétszer fújtam, és az első után sűrített levegővel alaposan átfújtam a láncot. Minden kosz szépen lejött, és a lánc sokkal tovább maradt jó. Mondjuk kellett hozzá egy gépműhely sűrítettlevegős rendszere is. (először kézi palackkal próbálkoztam, és az nem vált be)
Én WD40 és rongy...rongyal
Én WD40 és rongy...rongyal körbefogod a láncot, ráfujsz pici wd-40-et és átdörzsölöd láncot áttekered és ujra majd váltogatsz fölle és bekeni a fogaskoszorut is ha van. én igy
Csinos lett. Majd írd meg a
Csinos lett. Majd írd meg a tapasztalatodat, ha a hozzávaló váltókart használod! ;-) Én is goldolkodom 1-2 év múlva agyváltóban.
Itt találsz 7 sebességes Alivio váltókart.
Megnéztem van váltókar a 7 sebességes agyváltóhoz.
-
Zsurmi
Köszi a dícsérő
Köszi a dícsérő szavakat! Még csak egy laza próbakörig jutottam vele, de nagyon patent. A váltást igyekszem ezzel a váltókarral nem erőltetni, de azért probálgattam és a váltás nagyon finoman megy. 52es tányérral meg nagyon megy. Gondolkodtam kotábban hogy elöl 2 netán 3 tányér maradjon, de a próbakör után kiderült hogy abszolút nincs rá szükség. Köszönöm a linket, ezaz ami nekem kell. Keddem megyek is és megrendelem. Akkor teszek vele meg komolyabb távot (Keleti-Etele-talán Móricz-Pólus-Keleti) utána jelentkezem...
MÉG egy kérdés. Nincs valakinek olyan egyenes kormánya, amin a váltókart egész a stucniig lehet tolni?? Mert a mostani előbb kiszélesedik és nem tudom a terveimhez híven rödidíteni a kormányt :(
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
vágott koskormány nem jó?
vágott koskormány nem jó? akkor nem kell külön szarvat se felrakni... van egy 40 v 41-es elfekvőben.
Hmm... Mondasz valamit. És
Hmm... Mondasz valamit. És az csak a stucninál szélesebb?? Mer ami nekem van koskormányom, az ugyanígy mint az egyenes egy 5-7 cm-el előbb mindkét irányba. Mert ha nem ilyen akkor érdekel. Mi lenne az ára? Esetleg az én koskormányom cserébe?
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
jaja, mert ez még régi
jaja, mert ez még régi csepel kormány. a stucninál max ha fél-fél centit lóg ki.
részemről deal :)
Kezet rá! Akkor hol s mikor
Kezet rá! Akkor hol s mikor ejtjük meg? Én a Westendben melózom Héfőn és Szerdán 10től 20ig lehet előtte vagy utána. Holnap pl már ott leszek fél9kor már és csak fél10re kell bemennem. Kedden és Csütörtökön 8-14ig suli az Etele téren... kb így néz ki a hetem mikor Pesten vagyok. Mondjuk a holnap nagyon jó nenne. JA a kormányom le kell pucolni mert kissé ragasztós, meg az előző tulaj lefújta szürke festékkel a stucni mellett (a stucnival együtt) de egy kis kromofág lehozza sérülés nélkül. A stucnit így takarítottam le :D
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
a részleteket magánban a
a részleteket magánban a dscheiling kukac yahoo pont de -n. ok? sajna nem tudom, hogy lehet a rendszeren keresztül magánüzenni...
mél
mél ment
_____________________________________________________
--
--
--
"A szél a levegő azon része, amelyik siet."
http://www.pepedal.com/fekval
http://www.pepedal.com/fekvaltkarok.htm#7s20
Ez szemétség. :) Pont most
Ez szemétség. :)
Pont most készülök egy ilyesmi bicajt összerakni, ezek szerint nem az enyém lesz az egyetlen ilyen szemléletű bicó a városban.
Nekem annyi a különbség, hogy egy Csepel Apolló lesz a váz a 80-as évek végéről, az agyváltóm kontrás lesz, és csak három sebességes, a leflexelt koskormány az alap. :)
Majd teszek fel képet, ha kész.
Pray for atheism.