Szombaton 16 órától az A38 hajó éttermében (a belépés díjtalan), a My City Amsterdam fesztivál keretében beszélgetés zajlik Luud Schimmelpenninck-kel.
Aki járt már Amszterdamban, tudja, hogy a holland főváros a biciklisek paradicsoma. A korábbi embertelen dugókat felváltották a vígan kerekező családanyák, üzletemberek és nyugdíjasok. Hogy ott miért sikerült? Az nem magyarázat, hogy Amszterdam lapos város, mert a csatornák felett átívelő hidakon bizony meg kell erőltetni a vádlit. Az időjárás sem kifogás, hiszen a tengerparti Amszterdamban majd' mindennap esik. A magyarázat - kis túlzással - egyetlen név: Luud Schimmelpennick. Ő az amúgy sem egyhangú amszterdami politikai élet egyik legszínesebb egyénisége. A jelenleg is önkormányzati képviselő Schimmelpennick a nagyvárosi kerékpáros közlekedés elkötelezett szószólója, formatervező és közlekedési szakértő. Nevéhez fűződik az ún. Fehér bicikli projekt, aminek óriási szerepe volt abban, hogy manapság Amszterdamot a kerékpárok városaként ismerjük. Hogyan érte el céljait? Milyen akadályokkal kellett megküzdenie? Hogyan viszonyultak kezdeményezéseihez az amszterdami polgárok és városvezetés? Ezekre és hasonló kérdésekre ad választ a városi bringázás nagy úttörője.
Reméljük jókat hallunk a holland biciklipápától. A megjelenés minden CM aktivistának kötelező! :)
Ráadásul pikáns program pár nappal a STOP SZMOG után, ugyanis a beszélgetésre hivatalos Demszky Gábor főpolgármester is.
Az alkalomhoz tartozó feladványunk: ;)
Ki mondta?: Budapestből nem lesz Amszterdam...
Ha minden jól megy, a résztvevőknek tudunk vinni 50 darab ajándék könyvet is:
Mészáros Péter: A kerékpározás fejlesztésének szükségessége, és lehetőségei - a holland tapasztalatok tükrében
Gyertek el!















Orbán mondta, hogy bp nem
Orbán mondta, hogy bp nem lesz amszterdam, emaiatt bosszuból demszkyt választották meg újab 4 évre. Vagy tévedek? :)
Jaj, csak ne kezdjünk
Jaj, csak ne kezdjünk Orbánviktorozni még itt is. Én a gugli alapján demszkinek tulajdonítanám az idézetet:
„De nem ezzel a logikával gondolkodunk. Építettünk már az elmúlt években 140 kilométer bicikliutat, kialakítottunk kerékpártárolókat, de a város a tömegközlekedést tartja az autózás alternatívájának, és nem a biciklizést. Tudomásul kell venni, hogy Budapestből nem lesz Amszterdam, nem olyanok a terepadottságaink.”
(forrás: Magyar Hírlap Online, 2005-08-26)
Sztem ironizálni próbált
Sztem ironizálni próbált :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
hagyót nem hivtátok meg?
hagyót nem hivtátok meg?
mit csinálnak a bácsik a
mit csinálnak a bácsik a második képen?
A morcos arcú bácsi a
A morcos arcú bácsi a földön fekvő bácsinak segít botjával elhárítani a dugulását.
Sajna nem tudok menni,
Sajna nem tudok menni, valaki készít majd felvételt?
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
Ma két kamerát is láttam,
Ma két kamerát is láttam, amelyik folyamatosan vett. Nagy méretű profi (vagy öreg) kamerák, állványon. A szervezőket kérdezd :)
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Mivel olyan szépen elnéztem a mai előadás időpontját (19-nek gondoltam, mint a tegnapié), nekem is szükségem lesz a felvételre! Ha megtudtok valamit, írjátok meg.
Amúgy Prof.gruppettóék szólítottak le a Stadionoknál, egyébként most épp ott néznék nagyokat az A38-on!
Kissé csodálkoztam is,
Kissé csodálkoztam is, hogy mé nem vagy ott...
Ez ugyanaz a bejegyzés, ami
Ez ugyanaz a bejegyzés, ami délelőtt volt a címlapon? Akkor még a ma esti program is mintha szerepelt volna. Mindenesetre azon ott voltam, és a legemlékezetesebb elszólás számomra:
It's not a vehicle, it's a bicycle!
(Szal kínai határőr kérdi a jármű rendszámát, és bizonygatta, hogy nem jármű, hanem bicikli. Másodszorra aszonta, "értse meg, bicikli, nincs rajta rendszám!". Derengeni látom Freud szellemét.)
elszólás? vehicle =
elszólás? vehicle = gépjármű ;)
http://dhpage.fw.hu
És akkor a motor vehicle az
És akkor a motor vehicle az mi? Gépgépjármű? :) Törvényileg és nyelvtanilag is jármű a kerékpár.
http://en.wikipedia.org/wiki/
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle
jogos, elnéztem! :))))
http://dhpage.fw.hu
Izgalmas lehet megkerülni a
Izgalmas lehet megkerülni a földet, de a szombati nekem is fontosabbnak tűnt a bringaügy szempontjából, ezért a régi, egy hónaposnál kiikszeltem a "címoldal elejére" gombot. Nekem pl. a családtól egy távolléti kreditem van, azt inkább a holnapi öreg aktivistára lövöm el. Ráadásul ha Demszkyvel is lehetne beszélgetni pár szót, az nagyon jó lenne.
A ma esti beszélgetés
A ma esti beszélgetés fotói : http://dhpage.fw.hu
Hjajj, ma sem fogok
Hjajj, ma sem fogok kertészkedni.
3-ig dolgozom, megy valaki Újpestről? Egy lájtos minimálmass? ;-)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
duplagondol. - Ms. Critica
duplagondol.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
Felborult a tervezett
Felborult a tervezett napirendem, de igyekszek 4 előtt pár perccel megérkezni :)
Az előadás nagyon jó volt
Az előadás nagyon jó volt :)
A polgármesteri hivatalból vagy Fővárosi Önkormányzattól érkező hölgy propaganda beszólása a végén annál rosszabb :( Elkezdi angolul magasztalni, hogy mennyi mindent tettek, külön kiemelve a behajtási díjat. Tudom, hogy nem illik mások szavába vágni, de itt elszakadt a cérna. Azonnal közbevágtam: Only for trucks and lorries = Csak kamionoknak és teherautóknak. Nem sül le a képükről a bőr! Megvan a különbejáratú véleményem. Meg kellett volna azt is kérdezni, ha küzdenek a légszennyezettség csökkentéséért, miért ritkítják drasztikusan a járatokat. Had égett volna, mint a Reichstag! Gondolom Luud Schimmelpenninck névjegykártyát is csak formaságból kérte el.
MK nyáron rákérdezhetne, mit tettek az illetékes aktakukacok Schimmelpenninck úr javaslatának megvalósítására. Azt mondta az öreg, lezárhatnák a gépjárműforgalom elől a budai alsó rakpartot :)))
Azt mondta az öreg,
Azt mondta az öreg, lezárhatnák a gépjárműforgalom elől a budai alsó rakpartot :)))
Jól belelát a dolgokba az öreg, az egyik legkellemesebb bringás útvonal lehetne.
(ez ugyan teljesen OFF, de:
(ez ugyan teljesen OFF, de: a Budapest kerékpáros anyag ügyében írtam neked levelet, nem tudok hozzáférni az MK munkacsoport honlapjához, így az anyagot sem megnézni - tudsz-e ebben segíteni?)
(hozzá tudsz férni, csak
(hozzá tudsz férni, csak akarni kell: bejelentkezés gombra kattintani jobb fent, és ha nem tudod a jelszót, akkor az elfelejtettem a jelszót gombra. az emailt biztosan tudod :) )
sikerült! az volt a baj,
sikerült! az volt a baj, hogy amikor a közlekedési munkacsoport honlapjára kattintottam, az itteni (belgiumi) gépem egy másik e-mail címemmel jelentkeztetett be (amivel egyszer valamit műveltem a google-lal, de hogy mit már nem tudom...). És mivel a cím nem passzolt, rögtön jött is a hibaüzenet, hogy a közlekedési csoportban nem vagyok tag. Sose jöttem volna rá a hibára, ha nem említed, hogy nézzem meg az e-mail címet... Hogy mik vannak... :)
Előadás után az első
Előadás után az első autós ismerősömbe, akivel találkoztam, "belekóstoltam" a rakparti ötlettel. Válasz: bedugul az egész város :(((
Pedig azt rendszeresen le is
Pedig azt rendszeresen le is szokták zárni áradások idején.
Oszt mégsincsen semmi...
Autóstól szinte fölösleges bármit is kérdezni, mindentől csak rosszabb lesz, meg összeomlás.
----------
FREE HUGS!
valaki írhatna róla egy
valaki írhatna róla egy hosszabb beszámolót(akár bejegyzést)!
köszi.
én ma nem tudtam menni :( , de érdekelne bővebben. reméljük lesz valami felvétel is róla.
http://dhpage.fw.hu
Ömm, én eléggé
Ömm, én eléggé szétcsapva érkeztem a gyapotszedésből, de nekem annyira nem jött be. Illetve jó volt, és nagyon izgalmas volt nyelvészilg is (tényleg bírom az ilyet, jókat mosolyogtunk, de persze könnyű annak, akii meg sem szólal), de maga az előadás a sikersztoriról szólt, azt meg ismerjük. :)
Ami hasznos: a témafelvetés, az ember ittléte, a kölcsönzés módjainak bemutatása.
Én viszont sokkal jobban örültem volna, ha olyan infókat kapok, amiket csak tőle szerezhetek be, valamiféle "milyen legyen a hozzáállásunk és milyen praktikákat halmoztam én föl eddig". Utópiszztikus egy kicsit, én is érzem.
A végén a csajt nem tudtam, honnan szalasztották, de legfőbb erényének az angoltudást írtam föl magamban, nem a szakmai kompetenciát.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
Nekem is ez volt az
Nekem is ez volt az érzésem.
Abban mindenesetre megerősített, hogy muszáj megcsinálni a kölcsönzőrendszert.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Itt figyel a beszámolóm
Itt figyel a beszámolóm (fotókkal) a Greenfo-n:
http://www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=17862
Kellemes olvasgatást!
BB
Ilyet tényleg kellemes
Ilyet tényleg kellemes olvasni. Úgy érzem fényévekre vagyunk Amszterdamtól. Nagyon tetszik a Szabadság híd gyalogos híddá avanzsálása. Lehetséges lenne ez?!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
szépen
szépen összefoglaltad.
köszi.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Demszky Gábor
Demszky Gábor blogjából:
Jelen van itt a fesztivál vendége, a ma is önkormányzati képviselő hajdani provó, Luud Schimmelpennick úr, aki annak idején „Fehér bicikli”-tervével elsőként dolgozott ki konkrét programot az autómentes belvárosra, és akinek nagy szerepe volt abban, hogy Amszerdam ma a kerékpárosok Mekkája. Igyekszünk tanulni tőle, és annyit megvalósítani a projektből, amennyit a budapesti közlekedés peremfeltételei lehetővé tesznek.
khmmm...
Még ha legalább eljött
Még ha legalább eljött volna a beszélgetésre...
www.gruppetto.hu
Ettől már hiszünk neki.
Ettől már hiszünk neki. :-\
-
Zsurmi
"és annyit megvalósítani
"és annyit megvalósítani a projektből, amennyit a budapesti közlekedés peremfeltételei lehetővé tesznek."
amelyet természetesen nem a városvezetés határoz meg, hanem.... akkor mi is?! a kontinensek mozgása? vulkánkitörések? kis zöld ufonauták egy szomszédos galaxisból?
Kábé ezek és ebben a
Kábé ezek és ebben a sorrendben, de a Hold állása és a jetik kimaradtak.
köszi a beszámolókat! az
köszi a beszámolókat!
az én családi kreditem, sajna már szombat előtt kimerült, pedig nagyon készültem Luudra.
a kölcsönzőrendszert nem tudom, talán egy olyan nagyobb (tőkeerős) gyártóval lehetne beszélni, akinek hosszú távú érdeke a városi biciklizés felfutása. és egy közepesebb városban pilot-projekttel kezdeni.
"...jelen van itt a
"...jelen van itt a fesztivál vendége, a ma is önkormányzati képviselő hajdani provó, Luud Schimmelpennick úr, aki annak idején „Fehér bicikli”-tervével elsőként dolgozott ki konkrét programot az autómentes belvárosra, és akinek nagy szerepe volt abban, hogy Amszerdam ma a kerékpárosok Mekkája. Igyekszünk tanulni tőle, és annyit megvalósítani a projektből, amennyit a budapesti közlekedés peremfeltételei lehetővé tesznek."
www.demszky.hu
----------
FREE HUGS!