E blogbejegyzés célja, hogy kicsit világosabbá tegye, milyen paraméterek alapján érdemes biciklilámpák fényét összehasonlítani. Azért raktam külön bejegyzésbe, hogy lehessen rá egyszerűen hivatkozni.

Nagyon ritkán előfordul, hogy valaki luxban próbálja kifejezni egy lámpa fényerejét. A lux megvilágítottságot mér, ezért egy lámpa jellemzésére önmagában nem alkalmas, hiszen ha közelebb-távolabb viszed a lámpát, változik a felület megvilágítottsága.

A második gyakran használt mértékegység a candela (cd). A candela fényerősség mérésére használatos, azt mutatja meg, hogy a lámpából egy adott irányba milyen erős fény lép ki egy sugár mentén. Mivel megfelelő optikával a fény szinte tetszőlegesen szétteríthető, illetve fókuszálható, önmagában ez igen keveset mond: nem mindegy, hogy az fényerősség egy tizedfoknyi területen, avagy széles sugárban érhető el. Csak akkor hasznos, ha ismerjük a teljes fényerősség-profilt, amely megadja, hogy a középponttól mérve milyen szögben mekkora a fényerősség. A gyártók általában a középpont fényerősségét (peak luminous intensity) szeretik megadni. Sajnos sok gyártót ez arra ösztönöz, hogy középen csináljon egy fényes pontot, a széleken pedig hagyja gyorsan esni a fényerősséget.

A leghasznosabb mérőszám a fényáram jellemzésére szolgáló lumen. Ez azt adja meg, hogy összesen mennyi fény lép ki a lámpából. Persze ehhez is érdemes tudni, milyen szögben terül szét, de mivel a fényáram adott, a lumen ismeretében a gyártónak nem éri meg középre fókuszálással trükközni.

Ha egy mérőszámmal akarunk biciklilámpát jellemezni, legyen az a lumen.

Gyakori kérdések

Hogyan függ össze a teljesítmény (W) és a fényáram (lumen)? A lámpa technológiájától függ, milyen hatékonysággal alakítja át a teljesítményt fényárammá, illetve hogy mekkora része lesz ennek a fényáramnak az emberi szem által látható spektrumban (a lumen ugyanis nagyjából ezt méri). Jelenleg a LED-es technológia a leghatékonyabb. Ha részletek érdekelnek, itt találsz információt.

Hogyan konvertálható a fényerősség (candela) fényárammá (lumen)? Veszed a teljes fényerősség-profilt, és integrálod. Természetesen léteznek közelítések is, pl itt és itt, ezekhez kell egy nagyjából megadott sugárszög. Nagy pontosságra ne számíts, hiszen a fényeloszlás nem homogén.

Mi a "jó" fényáram? Gusztus dolga. Koromsötétben lassan 140-200 lumennel, hegyen leszáguldani inkább ennek többszörösével érdemes. Közvilágítással rendelkező úthoz sokaknak elég 70 lumen (ezek mind első lámpára vonatkoznak).

Érdemes LEDes zseblámpát venni biciklire? A LED technológia rengeteget fejlődött az utóbbi években, sorra jelennek meg az egyre jobb ledek (pl Luxeon család). Ezeket zseblámpába építve gyakran igen olcsón meg lehet venni, és jó teljesítményt nyújtanak (70 lumen simán elérhető). Arra ügyelj, hogy a fény megfelelően szét legyen terítve (sok zseblámpa keskeny sugárba fókuszál), és meg tudd oldani a bicajra rögzítést.

Mi a helyzet a villogók fényerejével? A villogók (vagy ilyen módra állított lámpák) célja nem az út megvilágítása, hanem hogy téged lásson a többi közlekedő. Ehhez nem kell nagy fényáram, annál fontosabb a szórás szöge. Villogás üzemmódban egyébként a legtöbb ledes lámpa rövid ideig, de a folyamatosnál jóval nagyobb teljesítménnyel üzemel.

Várom a kommenteket, és szívesen berakom a bejegyzésbe, ami oda tartozik.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Szász Andrej képe

Jelenleg a LED-es

Jelenleg a LED-es technológia a leghatékonyabb.

Mármint ami a bicikliknél szóba jöhet :) Az idézett táblázatból is látszik, hogy pl. a nátriumgőzlámpa azért többet tud... :) A különféle egyéb "HID" lámpák hatásfoka sem nagyon van részletezve. Igazából mindegy, a biciklinél szóba jöhető darab a Cateye Stadium, amely kb. 60 lm/W (e szerint, bár a számokat elosztva 70 felett jön ki), és hasonló hatásfokot már LED is tud. (A HID hatásfoka nagyobb teljesítménynél jobb, egy 5KW-os higanygőzlámpa 130 lm/W-ot tudott már 1970-ben, forrás :D.)

Csak a kötözködés kedvéért :)

2
pata képe

Kösz a kötözködést,

Kösz a kötözködést, valóban, vannak mindenféle szuperlámpák, és van amelyik bicajra is jó, de azt hiszem hogy a jövő a LEDé, ha nem is a lm/W, de a praktikusság és ár/érték arány miatt mindenképpen.

A HID élettartama alacsonyabb, és kell neki bemelegedés. Szerintem jelenleg kifutó technológia.

Ha sok pénzem lenne, én most ilyet (1200 lumen) vennék. Ha közepesen sok, ilyet (400 lumen).

3
Szász Andrej képe

Inkább alakítsd vissza azt

Inkább alakítsd vissza azt a mondatot, kár az ár/érték arányt belekeverni egy szép teljesítményes bekezdésbe... Az a mondat inkább a szövegkörnyezetből kiemelve nem igaz, ezért is írtam, hogy "kötözködés" és nem korrekció :)

Tökéletesen érthető, hogy senki nem fog 5 kW-os lámpát használni biciklin, ott valóban nem életképes a HID. Megvan annak is a maga helye, üvegházakban (pl. marihuána ültetvényeken ;) ), projektorokban, vagy ott, ahol fontos a jó színvisszaadás.

4
pata képe

Visszaalakítottam :-)

Visszaalakítottam :-)

5
KAMA3 képe

A Q5 -ös binű CREE-XR-E

A Q5 -ös binű CREE-XR-E hatékonysága 107.0-114.0 lm/W @ 350 mA

Azt hiszem ez a jelenleg elérhető leghatékonyabb led magyarországon. És relatíve nem is drága. Namármost ebből képzelj el nyolc darabot egyszerre.

Azt hiszem azzal már lehet látni.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

6
Szász Andrej képe

Lassan megközelítjük

Lassan megközelítjük újra azt a kérdést, amivel az egyik tücckőn bolygattalak, amikor konyhai lámpaburába rakott a kompakt fénycsővel vakítottad a szembe jövőket :)
Itt már szükség lesz "tompítottra", ami egy szint fölé nem világít.

7
RoGeR képe

Ezzel nincs gond szerintem.

Ezzel nincs gond szerintem. Egyre elérhetőbbek a különböző meghajtó elektronikák.
Ügyes kötögetéssel akár visszafehető a fényerő egy CatEye EL-5xx szintjére, ahhoz képest sokkal jobb fogyasztással, míg a másik végletben gond nélkül kihajtható 8 LED-ből 1000-1200 lumen, amivel már terepen is jól lehet látni.

Én a 24 óráson 1 db P4 Creevel mentem, 500 mA áram mellett (durván 100 lumen) és úgy 25 környékén kezdtem kevésnek érezni.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

8
mcmaster képe

Sziasztok! Én azt

Sziasztok!

Én azt tapasztaltam (mind gyalogosként, mind bringásként), hogy ha olyan villogó lámpát használ a bringás, amely nagy frekvenciával villog (másodpercenként legalább 5-6x), akkor nagyobb eséllyel veszik észre, mintha ennél ritkábban villan.

Nektek van ilyen tapasztalatotok?

Üdv, McM

9
KAMA3 képe

Nekem az a tapasztalatom,

Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyalogosok hang alapján tájékozódnak, mert a látásuk nem szükséges az életbenmaradáshoz. A kerékpáros leginkább úgy tudja magától távol tartani a gyalogosokat, ha az autókéhoz hasonlatos hangot ad ki magából.

Az autósok közül meg aki nem akar látni, annak aztán az atomvillanás sem használ.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

10
j_gergo képe

Én meg azt hallottam egy

Én meg azt hallottam egy kerékpárboltban (és olvastam is lámpák csomagolásán), hogy tilos közúton villogó (piros v. fehér) lámpát használni, főképpen magas frekvencián. És valóban, az újabb lámpákon már nincs magas frekvenciás (másodpercenként több mint 1-2 villanás) mód.

Jól tudom? Én is úgy gondoltam, hogy a kellemetlen, stroboszkóp-szerű fény feltűnő, de ezek szerint veszélyei is lehetnek.

11
Hemü képe

A Cateye TL-LD1000 négyet

A Cateye TL-LD1000 négyet villan másodpercenként, most mértem le. Mindezt nem gyenge fényerővel. Egy utolsó pénteken szólt valaki, hogy nem bírja mögöttem, pedig csak az egyik ledsor villogott. Azóta KITT-üzemmódban használom a nem túl durva helyeken.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

12
Nuvanda képe

Mikor megvettem és a

Mikor megvettem és a sötétben megnéztem magam hátulról, engem is elvakított. :-)

13
D.Kriszta képe

Két hete kaptam egy új

Két hete kaptam egy új típusú Hauser lámpát, és veszettül villog, tehát a felvetés úgy tűnik nem igaz, hogy az újabb lámpákon lassabb a villogó, nekem pl. kifejezetten zavarónak tűnik, ha szemből egy bringás ilyen villogóval jön, ezért már régóta én sem használom, folyamatos világításnál, nem csak észrevesznek, de meg is világítja az utat, oldalra és előre is

14
pata képe

Szerintem eléggé zavaró,

Szerintem eléggé zavaró, és ezért veszik észre. Fontos a láthatóság, de nem azzal kell elérni, hogy zavarjuk a többieket.

15
Névtelen képe

Ahogy mondani szokás: +1

Ahogy mondani szokás: +1 :)
Autót is jobban lehet látni, ha éjjel-nappal mindig és mindenhol országúti fényszóróval megyünk. Mégse tesszük, mert nem csak mi vagyunk a világon.
Az erősen villogó lámpa meg tán epilepsziát okozhat az arra hajlamosaknál. De lehet, hogy ez csak urban legend.:)

16
gyorkos képe

"Az erősen villogó lámpa

"Az erősen villogó lámpa meg tán epilepsziát okozhat az arra hajlamosaknál. De lehet, hogy ez csak urban legend.:)" Nem hinném, hogy urban legend lenne. Nekünk tanították ezt, habár sosem láttam, vagy hallottam ilyen esetről.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330

Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

17
_WoL_ képe

epilepsziát nem, de

epilepsziát nem, de epilepsziás rohamot okozhat (az előbbihez hajlam kell, az utóbbit különböző módokon gyk. bárkinél el lehet érni). velem már történt olyan, hogy amikor mixeltem és ment a stroboszkóp, akkor egy csaj a tánctéren epilepsziás rohamot kapott, mentő vitte el. neurológián kivizsgálták, és megállapították, h nem epileptikus, csupán több tényező szerencsétlen együttese okozta nála a rohamot (nyári meleg volt, napközben szinte alig ivott, így kiszáradt, este viszont alkoholtartalmú italt ivott (az alkohol meg vízhajtó hatású, tehát mégtöbb vizet vesztett), ehhez jött a felfokozott lelkiállapot, a hangos zene és az erősen villogó fény.

amúgy észrevettem magamon is, h ha sötét részre érek és villogó üzemmódban megy az első lámpa, az eléggé leterhel, koncentrálnom kell erősen az útra, szal ilyenkor már rutinosan váltok állandó fényre.

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

18
ucaBob képe

Én már lettem sz.rul

Én már lettem sz.rul stroboszkóptól ,mit mondjak elég kemény volt!
-látás zavar (momentán teljesen nem láttam semmit!)
-egyensúly vesztés
Ezeket tapasztaltam.
Ha véletlenül nincs velem akkor egy ismerősöm ,aki szerencsére elég jó erőben volt hogy elvonszoljon onnan akkor tuti ,hogy összecsuklom.
Bicajozáskor is észrevettem,hogy ha szemből érkezik velem valaki akinek nagyon erős az első villogója akkor inkább megpróbálok nem "belenézni"amíg el nem megyünk egymás mellett.
Az egyik haverom viszont megjegyezte,hogy a hátsó villogóm őt nagyon zavarja mert bazi erős, ezért egy kicsit lefelé állítottam a lámpám.
---
"Romanes eunt domus!"-a Romanes nevűek a házba mennek!

19
verofeny1 képe

Nem vok benne biztos, h a

Nem vok benne biztos, h a lámpáink ereje, teljesítménye okozhat-e bármilyen egészség károsodást1-2 m távolságból, pláne úgy, h nem tartós ideig, ill nem közvetlenül a szembe irányul a fénysugár.

Furcsa kérdés merült fel bennem.
Inkább villogjak, ezáltal növelve az észlelhetőségem mértékét, persze ezzel kockáztatva, h az autós epilepsziás lesz, v
Inkább csökkentett fényerejű lámpával osonok az utakon és kockáztassam, h nem lát meg? Így neki is és magamnak is okozok egy rossznapot.

20
pata képe

Villogj alacsonyabb

Villogj alacsonyabb frekvencián

Vagy ami még jobb, legyen egy folyamatosan világító (jelzi a helyzeted) és egy lassan villogó (figyelemfelhívás) fényforrásod (vannak lámpák, amik egybe tudják ezeket).

21
verofeny1 képe

amúgy egy cateyes típusú

amúgy egy cateyes típusú led lámpám van úgy 5 éve.
sokat fogyaszt, de ha az aksi fel van töltve akkor.. akkor inkább a napba nézne a soffőr (ha tehetné :-)
villog mint a veszetfene, még engem is zavar egy idő után (olyan helyeken, ahol nincs közvilág)

22
lajhár képe

Akinek oyan súlyos

Akinek oyan súlyos fényepilepsziája van, hogy egy bicajos villogótól rohamot kap, aligha vezethet. Az index is villog, nem beszélve a megkülönböztető jelzésről. Az még jó gyorsan is. Amúgy vörös fénnyel nem nagyon tudsz vakítani. Elöl az agrasszív villogó fehér fény tényleg bántó. Megoldás: sárga hauser elöre villogónak-ez aligha vakít- és egy lefelé irányított fejlámpa. ezzel lehet az utat pásztázni.Amúgy az autósok nagyobb ívben kerülnek, ha a hátsód vörös szinben villogva színpompázik. Szerintem a legtöb örül, hogy jó messziröl lát már, és nem azon filózik,mit mind a kressz. Egyébként ha a ledek fele folyamatosan ég, a másik villog -Cateye opti cube tud ilyet- akkor a lámpa már nem villog, hanem változó fényerejü. erröl mond valamit a kressz?

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

23
gyorkos képe

A villogás frekije is

A villogás frekije is számít. Ha jól emlékszem az 5 Hz körül a legérzékenyebbek rá az epilepsziások. Illetve, akiknél ez kiváltja a rohamot. Ja, és természetesen a fényerősség is fontos (egy távoli, hibás, villogó fénycsőtől nem kap rohamot a beteg). A színekről nem szólt a fáma, bár nem lepődnék meg, ha lenne szerepe. Neurológus, pszichiáter van köztünk, aki tudja az okosságot?

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330

Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

24
Névtelen képe

egyik este az Árpád

egyik este az Árpád fejedelem útja melletti kerékpárúton jött szembe valami. azért valami, mert gyanítom hogy bringás lehetett, látni ugyanis nem láttam semmit, annyira vakított. nem mentem neki, de máshova se tudtam nézni, azt se tudtam merre megyek (a trafóházas s-kanyarnál volt az eset), konkrétan nem láttam semmit akkor és még kb. 2-3 másodpercig, miután a retinámat kiégetve távozott...

25
_WoL_ képe

remélem

remélem rászóltál

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

26
KAMA3 képe

Azt az S kanyart baromira

Azt az S kanyart baromira utálom. Két éve nem is jártam arra se sötétben, se világosban.

Garantálom, hogy ott és akkor nem én vakítottalak el ::))

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

27
HGabor képe

A lassan villogo

A lassan villogo RHL-12-esemmel en mar megszivtam. Tenyleg buntet a fenye, de olyan lassan villogott, hogy surun kijottek elem(pedig a fejlampa is fent figyelt a fejemen). Boltban amikor kerdeztem miert nem olyan gyorsan villog mint a kirakati peldany azt mondta az elado hogy olyat mar nem gyartanak, mert nagyon zavaro volt (allitolag). Egyik ismeros ajanlotta, hogy o egy ellenallascserevel megoldotta a problemat egy teljesen mas tipuson, es tenyleg mukodik, es azota nem jonnek ki elem a keresztutcakbol. Halleluja!

udv:
Gabor

28
Szab képe

Vajon mit jelent a lux a

Vajon mit jelent a lux a bringalámpáknál? Valamiért ezt szeretik megadni sok helyen. Most pl. pepedalnal agydinamokat és hozzávaló lámpákat nézegettem, de sigma is így adja meg minden lámpájára. :(
Ha esetleg tudna valaki mondani egy felületnagyságot, akkor azzal már azt hiszem ki lennék segítve. Csak tudnám a gyártók mekkorára gondolhattak... :)
Vajon egy 20 luxosnak hirdetett agydinamós lámpa elég fényt ad vaksötéthez? Ad-e annyit, mint egy 200 lumenesnek hirdetett dinotte?

29
pata képe

Ha lux-ot adnak meg, az

Ha lux-ot adnak meg, az jelentheti azt is, hogy a lámpát (nem mint pontszerű, hanem mint tényleges kiterjedéssel rendelkező) felületnek tekintve annak láthatósága ekvivalens egy ennyire megvilágított felület láthatóságával. Szóval itt nem azt nézed, mit világít be a lámpa, hanem hogy a lámpa mennyire látható. Nagy teljesítményre ebben a kategóriában ne számíts.

30
Drody képe

Sziasztok! Szerintetek

Sziasztok!

Szerintetek melyiket érdemesebb beszereznem?

Cateye:

http://www.bringabutik.hu/vasarlas/alkatreszek-kiegeszitok/vilagitas/els...

Sigma:

http://www.bringabutik.hu/vasarlas/alkatreszek-kiegeszitok/vilagitas/els...

Azonos árfekvés, de igen kevés infót találtam róluk, és nem tudom, melyik világít erősebben, melyik bírja jobban...

........................
Formaharc és sci-fi.

31
stp1 képe

BikeMag lámpatesztből

BikeMag lámpatesztből (összehasonlító pontozás):

Cateye HL-EL610RC
negatívumot nem soroltak fel.
fényerő/hatótáv: 7 (10es skálán)
szórás/színhőmérséklet: 6
láthatóság: 7
fogyasztás: 3
ár/érték: 5

SIGMA POWERLED BLACK PRO
negatívumot nem soroltak fel.
fényerő/hatótáv: 9
szórás/színhőmérséklet: 6
láthatóság: 7
fogyasztás: 3
ár/érték: 7

a Sigma fénye a képek alapján messzebb hord, jobb a szórása, színhőmérsékletük azonos.

32
Drody képe

Hmhm, köszi! Ami viszont a

Hmhm, köszi!

Ami viszont a Cateye mellett szól, az a belső aksi, a Sigmánál egy külön vázra tépőzárazható aksitartó van. Szóval azt talán macerásabb kezelni. :-/

........................
Formaharc és sci-fi.

33
stp1 képe

ott pozitívumként

ott pozitívumként sorolták fel, hogy szabadon variálható az elhelyezése. kinek mi. :)

SZERK: plusz pozitívuma a Sigmának az erős alu ház, és a töltöttségi kijelző.

34
Drody képe

Töltöttségi kijelző nagy

Töltöttségi kijelző nagy királyság.

Köszi a segítséget!

........................
Formaharc és sci-fi.

35
Törölt felhasználó képe

Ennyiből én két biciklit

Ennyiből én két biciklit veszek...
__________________
Mert így kerek a világ.

36
Drody képe

Én meg egy lámpát. Na

Én meg egy lámpát. Na és? Szeretnék látni éjjel is, szükségem van rá. Olcsóbban viszont nincs _normál_ fényerejű lámpa.

........................
Formaharc és sci-fi.

37
ZsZs képe

Én nappal közlekedem, s ha

Én nappal közlekedem, s ha a nap lemegy alvó üzemmódra váltok, viszont, ha terepre megyek akkor viszek egy Sigma Pava-t:
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/alkatreszek-kiegeszitok/vilagitas/els...
Ezzel már nemegyszer jöttem le terepen töksötétben 800m-ről köves úton. A még épp használható kategória a 25 LUX-os fényével.
Országútra tökéletes, bár én nem outival rohangászok 50+ km/h-al, ahhoz lehet kevés lenne.
Én két dolgot fontolnék még meg:
1. minél erősebb legyen a konzolja, ami rögzíti. a Cateye konzoljaival nekem nem volt vele gondom, de sokan mondják hogy szar, s akkor biztos problémás lehet.
A Sigma konzol nagyon jó, de köves terepen jól rá kell nyomni, hogy ne kókadjon le. Ezért nem vagyok teljesen megelégedve vele. Azonkívül nem tudom mi lesz, ha a racsni a sok leszedéstől kikopik...
2. Ilyen fényszórót terepre terveztek s nem országútra, ha ott szeretnéd használni, akkor gondoskodnod kell róla, hogy ne vakits el másokat vele. De ez is biztosan megoldható valahogy, csak nézz utánna mielőtt beruházol.

Szerk:
Én még ezen a lámpán is gondolkoznék:
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/alkatreszek-kiegeszitok/vilagitas/els...
Ugyanis két lámpja jobban hsználható mint egy: az egyik szórt fényt ad ami közelre jó, a másik pedig "beleszúr" a sötétbe, ami távolra.

S ha nem túl súlyos, s egy nagy teljesítményű fényszórót vennék, azt tuti a sisakra tenném, mert az van a legmagasabban, s onnan lehet az utat legjobban bevilágitani.

38
Drody képe

Köszi, a duplán

Köszi, a duplán elgondolkodom. Már csak a városi használat miatt is, mert java rész ott használnám, bár városon belül is megyek töksötét útszakaszokon.

........................
Formaharc és sci-fi.

39
-ogre- képe

azt nem tudom, hogy a sigma

azt nem tudom, hogy a sigma micro milyen fényerejű hivatalosan, de nekem már legalább másfélszer annyi ideje villog az eredeti elemekkel, mint gyárilag írták. az biztos, hogy kisebb a fényereje. éppen ezért morfondírozom azon, hogy egy kollégámmal megcsináljuk usb-vel tölthetőre. szerinte nem bonyolult dolog. városban a látszanit tökéletesen teljesíti, friss elemekkel tök sötétben a látni is jó volt, bár az oldszkúl dinamós lámpáimat nem veri :D

ez az egész egyébként arról jutott eszembe, hogy tök jó egy nagy fényerejű lámpa, de nem csak látni és látszani, hanem látni hagyni is kell. a sigmámmal az elején volt is bajom, mert néha engem is elvakított menet közben, ha rápillantottam.
×
ogreflikker

40
Drody képe

Látni hagyni: igen, ezen

Látni hagyni: igen, ezen én is gondolkodom, hogy ezt hogy lehetne megoldani. Ugye korán sötétedik, és gyakran megyek olyan helyen, ahol a közvilágítás elég gáz (Budafok, Budatétény, Római, stb). Itt hogy oldom meg, hogy ne vakítsak? Esetleg itt a nagyobb fényerőre kapcsolok, és normál (bel)városi közlekedésre meg használom a "standard" üzemmódot?

........................
Formaharc és sci-fi.

41
-ogre- képe

jó kérdés, mert a

jó kérdés, mert a múltkoriban mentem be a városba este, és kishíján elcsaptam egy gyalogost a klinikák után, mert át akart menni az üllőin. olyan béna fényviszonyok voltak, hogy nem látta a villogóm. szóval az sem biztos, hogy normál közvilágításnál a tompítás a jó megoldás. talán olyat lehetne csinálni, hogy különböző kategóriájú lámpákat magunknak letesztelni pár jellemző körülmény között, akár a saját bringánk láthatóságát is megnézhetjük kocsiból, vagy ilyesmi.

×
ogreflikker

42
Drody képe

Vagy esetleg egy olyan

Vagy esetleg egy olyan megoldás, hogy úton "reflektor", bringaúton "standard" üzemmód.

Ez a tesztelés sem rossz ötlet. Múltkor én autóval voltam, barátnőm jött utánam bringával. EL 135 Cateye úgy villogott, hogy már már "zavaró" volt a visszapillantóban.

Nekem most ebből a lámpából van kettő darabom elől. A felől nincs kétségem, hogy nem vesznek észre, viszont sok esetben ez sem ad elegendő fényt ahhoz, hogy én rendesen lássak.

........................
Formaharc és sci-fi.

43
-ogre- képe

fura ez a látni/látszani,

fura ez a látni/látszani, mert három bicómon van még dinamós világítás, és néha használom is őket. a leggyengébb is jó pár méterre előre világít, oldalra meg egy kisebb utca teljes szélességét bevilágítja. cserébe kevésbé feltűnő, mint a sigma micro egy villogó ledje.

×
ogreflikker

44
Drody képe

No igen, az egydinamós

No igen, az egydinamós lámpa kivitelezése is tervbe van véve. :-)

........................
Formaharc és sci-fi.

45
elfroland képe

http://www.dealextreme.com/de

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Ugyanannyiért sokkal több.
Nagyon sokkal...

46
Drody képe

Végül a Cateye mellett

Végül a Cateye mellett döntöttem, két (számomra) praktikus ok miatt:

- mivel több cateye lámpám is van, és több biciklim, ezért ahhoz, hogy ezt a lámpát ne csak egy bringámon tudjam használni, nem kell külön konzolokat beszereznem (én elégedett vagyok a cateye konzolokkal).

- a beépített aksi, ami a kezelhetőséget egyszerűsíti.

(Ahogy észrevettem, ezen is van töltöttség jelző, pontosabban egy cseles kis piros led kezd el világítani, amikor merül le...)

........................
Formaharc és sci-fi.

47
-ogre- képe

ez milyen

ez milyen mértékegység?
15000~18000mcd briightness (manufacturer rated)
eddig lux és lumen volt, ami rémlett lámpák kapcsán.

×
ogreflikker

48
KAMA3 képe

 

 

49
KAMA3 képe

Milicandela = candela/1000 A

Milicandela = candela/1000 A sugárzási szöget is érdemes hozzá tudni...

###
# Brutál lámpa a táskádra!
###

50
sumer586 képe

A legjobban világító

A legjobban világító lámpa versenyzőknek, túrázóknak, minimum 70-100 órás üzemidővel és 10-12 Cd fényerővel rendelkezik.
Ha profi világítást szeretnél a bicajodra, érdemes lámpa-szakértőhöz fordulni, mivel a jó megvilágítás sok paramétertől függ. Lámpák.