Tisztelt hölgyekurak. Néhány nálam tapasztaltabb városi bringa szakember véleménye érdekelne, akik segítséget nyújthatnának egy barátnénimnek készítendő bicajt illetően, ötlet szinten. Elsősorban a váz, és a kormány geometriájára kéne figyelnem, mivel az asszony ilyen ízületi okokból nem nagyon terhelheti a csuklóját. Szóval nem kéne egy nagyon előrefekvős verziót csinálnom, a kérdés, hogy ezt csak a falubájkokon ismert, majdnem U alakú kormánycsővel lehet csak elérni? Csak mert annál azért egy kicsit sportosabb verziót kéne összedobni, mert a rendszeres használatnak ez a kifejezett záloga :D Csak épp én MTB-ken, meg DH járgányokon kívül még nem raktam össze mást, és talán felmerül részetekről valami konstruktív ötlet :)

Előre is köszi! :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Attila- képe

http://piacter.bikemag.hu/sho

http://piacter.bikemag.hu/showproduct.php?product=114018&cat=72

Ennél többet szeretnél költeni? Tökéletes vázgeometria, a legmerevebb szerkezettel, ami elérhető alacsony átlépéssel, jól terhelhető csomagokkal is, igazi csajos színben :-)

2
Peta képe

Jobban szerenék én

Jobban szerenék én összerakni egy újat, hasonló vázgeometria manapság vajon már nem készül?

3
Attila- képe

Egyszerű a válasz.

Egyszerű a válasz. Időigényes, ezért költségesebb a vékony csövek hajlítgatása és keményforrasztása, ezért inkább alátolják a laposra hidroformingolt alucsövet a hegesztőautomatának. Szokpicioccó.
Konkrétan ebből is összerakhatsz egy újat, olcsóbb az egész, mint egy új váz ára és garantáltan egyéni, ilyet már csak manufaktúrák gyártanak néha egyedileg.

4
dogfish képe

Mi a bajod az aluvázakkal?

Mi a bajod az aluvázakkal?

5
Attila- képe

Semmi, mert nem használok

Semmi, mert nem használok már alut, nem tudtam megbarátkozni az esetlen külsejű vastag csöves vázakkal. Akinek jó, az a nagyipar, igen előnyös, nem eszi a szerszámot, a polgárnak meg belefér a pénztárcájába.

6
pata képe

Ha mindenképpen újat

Ha mindenképpen újat akarsz, járd a boltokat, van kifejezetten ilyen geometriájú női bicaj, pl a Gepida Amsterdam. Aztán ami nem tetszik rajta, lecseréled (pl a kontrás agyváltót lecserélném rajta egy szabadonfutós SG-8R25-re, etc), de még mindig jobban jössz ki, mintha új alkatrészekből vadásznád össze.

7
-ogre- képe

csepel lady. lehet találni

csepel lady. lehet találni itt-ott. szerintem nagyon jó bicó. a baráti körömben/családban 4 is van belőle, és most szeretnék venni a héten még egyet.
ha csak 5sebességeset találsz, az szerintem jobb, mivel 46os lánckerék van rajta gyárilag. a 42 sztem még nőknek is kevés, az 52 meg általában sok.
létezik koskormánnyal, de trekkinggel is. a 89 utániakat könnyű felismerni, mert az mind piros.
hátránya, hogy nehéz a váza.
néhány kép, hátha segít: 1 2 3

8
dzoli képe

Most vettem ket konyvet,

Most vettem ket konyvet, pont van bennuk szo a varosi noi kerekparokrol:)
Ezt ajanljak:

Noi geometria szempontjabol fontos:
- alacsony atlepos vaz
- alacsonyabb, vagy rovidebb vaz
- hatrakanyarodo kormany
- rovidebb, szeles, nem lukas nyereg

Komfort szempontjabol fontos:
- full lancvedo
- rugos nyereg/nyeregrud

Karbantartas szempontjabol jo:
- dobfek/gorgosfek
- agydinamo (semmit sem kell vele csialni, meg elemet se kell venni bele)
- agyvalto

Amit Papp Tamas irt kerekpart, az egy nagyon kiraly bringa! Pepedalnal (www.pepedal.com) volt, mikor en kerestem.

Tapasztalat a menyasszonyommal:
- neki a fent emlitett gepida tul magas volt
- nem valtogat annyit, mint en
- a hatrakanyarodo kormany nagyon bejott, hogy ne kelljen eloredolnie
- a kosar nagyon bevalt. Minden nap kerekparral jar dolgozni, a taska es az U-lakat siman belefer, bevasarolni a legprofibb.
- van dinamoja is, en meglepodtem mennyire eros fenyt ad azokhoz kepest, amik kiskoromban voltak
- siman foltoz hatsodefektet kereklevetel nelkul, mert agyvaltoja van, es ahhoz nincs nala kulcs :)

Ezenkivul itt a CM-en irta valaki be multkor ezt a linket:

http://copenhagengirlsonbikes.blogspot.com/

Nok varosi kerekapokon, eleg temabavago lehet :)

Sok sikert!

9
lujka képe

Gyönyörű a topik. :) Női

Gyönyörű a topik. :)

Női bicajokban nincsen nagy tapasztalatom, nálam elsősorban a kicsiség a számottevő, csak erre az egy dimenzióra szűkítve sem találom az ideális megoldást.
Ezért csak résztapasztalatok:

- nekem konkrétan a keskeny nyergek jöttek be, azok közül is inkább a keményebb.
- a csajok is váltogassanak sokat, sőt, pörgessenek, és akkor kevésbé lesznek ízületi problémáik.
- a csajok is nyújtsanak, mert különben ld. mint fönt
- agyváltó nagy jóság lenne nekem is
- kardántengely szintén, nade bilibe lóg a kezem

Nekem monsjuk fölöslegesnek tűnik a teljes láncvédő, de meggyőzhető vagyok. Mi az előnye neki? Mert a hátránya nyilván a súly. És háta csajoknak sem akarunk feleslegesen nehéz gépet, ők is csak tekernek ugye.

Ja, és mondd meg neki, hogy üdv a CMS-ben! :D
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC

10
-ogre- képe

azért egy mûanyag vagy alu

azért egy mûanyag vagy alu láncvédô nem egy komoly súly, de nem is kell túl hosszú szoknyában biciklizni. akkor nem lesz baj. a lánctányéron levô védôcucc szvsz pont elég. ha nincs, az sem baj.

a vázgeometria egyébként komoly kérdés, mert sok ember egyáltalán nem tudja, neki mi a kényelmes. adott váznál is jó esetben sokféle beállítást ki lehet próbálni. ha valami elsôre nem jó, az még többnyire korrigálható. az uccsó bicikimben eddig kb 3 stucni fordult meg emiatt, végül visszakerült a kettes számú.
nôinél sztem a nemlétezô felsôcsô hossza a döntô, mivel az üléscsô általában rövidebb, mint az azonos ffi bicóknál. fekvôshöz inkább hosszú váz kell, ülôshöz meg rövidebb. fekvôs biciklit nehezebb beállítani, hiszen olyankor inkább támaszkodik az ember, jobban terheli a csuklót, figyelmesebben kell kezelni. ha egyenesháttal úrinô módjára biciklizik valaki, ô csak fogja a kormányt, nem terheli a kezét, nagyobb tartományban lesz kényelmes a fogás.

11
lujka képe

Abszolút igaz,

Abszolút igaz, hosszútávú terveim között szerepel a saját fura testformámmal ellátogatni Yasec mesterhez, hogy ha mást nem, de egy vázgeometriát ugyan, berheljen össze nekem, keresek hozzá bicót.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC

12
dzoli képe

Tenyleg nem nehez egy

Tenyleg nem nehez egy muanyag labcvedo. Ami nagyon jo benne, az az, hogy nulla eselyed ven osszekenni magadat. En peldaul meg a cipomet is ossze tudom olajozni :) A masik ami miatt nagyon vagyom egy full lancvedore, hogy nem koszolodik a lancod es nem is azik. Agyvaltoval egyutt hasznalva gyakorlatilag nulla karbantartas igenye van. Raulsz es hasznalod. Es nekem ez a legfontosabb.

13
Peta képe

Megmondtam :) Nagyon meg van

Megmondtam :) Nagyon meg van hatva ő is, hogy ilyen segítőkész mindenki :))

14
pata képe

A fél láncvédő a

A fél láncvédő a nadrágot/szoknyát védi, a teljes a láncot. Teljes láncvédővel nem ritka az 50 ezer km-t (!) kibíró lánc. Sokkal kisebb a porszennyezés rajta, így a kopás és surlódás is. Mind műanyagból van már, súlya nagyon kicsi.

Nekem úgy lett láncvédőm, hogy Hollandiában élő barátomnak küldtem papírból egy sablont, ő meg vett ott egyet nekem. Magyarországon nem beszerezhető, kivétel a Hebie Chainguard Pepedálnál, de az picit surlódik a láncot (bár még így is jobb, mint egy elkoszolódott lánc).

3 sebis agyváltót már kapsz 8 ezerért, + váltókar, kerékfűzés, etc.

15
bonnie képe

siman foltoz hatsodefektet

siman foltoz hatsodefektet kereklevetel nelkul, mert agyvaltoja van, es ahhoz nincs nala kulcs :)
agyvaltom van nekem is, erdekelne a technika. bar az ikeas nemtommihez pont akkora imbuszt adtak, ami jo az agyvaltohoz, uh elvileg le tudom szedni :)
bonnie

16
pata képe

?? Nekem is agyváltóm van,

??

Nekem is agyváltóm van, de ugyanolyan 15-ös anyák rögzítik, mint minden kereket. Nem értem miért kellene hozzá spéci kulcs.

17
bonnie képe

magat a valtohazat

magat a valtohazat (vagyminke hivjak azt a muanyagizet a tengely 15-os anyajan a jobboldalon) lehet imbusszal leszedni/felrakni. bonnie

18
pata képe

Ahhoz egy pici vékony

Ahhoz egy pici vékony (talán 2-es?) imbusz kell, ami minden kihajtható szerszámkészleten szokott lenni.

19
Peta képe

Köszi szépen a tippeket,

Köszi szépen a tippeket, meg a linkeket! Ogre képei nagyon szépek, de valszeg a gepida jobban be fog jönni. Vagy nem :) Mindenesetre körbenézelődök még én is, valami hasonló elképzelésem volt nekem is. Azért én is kíváncsi vagyok, mit sikerül kihoznom a tervből :)

20
-ogre- képe

csak azért raktam fel, mert

csak azért raktam fel, mert egyszerûbb megmutatni, mint leírni. egy alap nôi versenybôl simán ki lehet hozni egy városi gépet. kb 16-18ból kijött.
anyám második gépénél meg erôsen gondolkoztunk, hogy kicseréljük a hajtásláncot, mert az meg egy rövidvázas 26-os ktm, sokkal fordulékonyabb, kezesebb, stb, de azon meg vmi zsír shimano szett van városi használatra, amit egyáltalán nem értek.

21
Attila- képe

Jelzem, hogy a két

Jelzem, hogy a két középcsöves megoldás nem dekoráció, hanem a merevségért felelős. Ezek a konstrukciók a legmerevebbek az alacsony átlépős vázak között, s ezeket még női méretben gyártották. A gepida 1 nagy méretben van, állítási lehetősége minimális, merevsége szintén, ha csomagot tesz előre a csajod, gumiként hajlik külön az eleje. Tapasztalat.

22
Peta képe

Igen, a merevség terén nem

Igen, a merevség terén nem kétlem, hogy a Gepida-jellegű vázaknál sokkal jobb a dupla középcső, még ha nem is néz ki sztem a legjobban :) Bár ha rátekerek egy hosszabb, 10 cm széles fényvisszaverő csíkot, nem látszik, és olyan lesz, mint a másik topik világítós bicaja :)

23
-ogre- képe

ez sztem abszolút ízlés

ez sztem abszolút ízlés kérdése.
az egyenes csövûek sztem többnyire csúfak, eddig csak 1 rwc jött be, mert annyira németül volt összeszerelve, hogy azon külön jó volt.
a csepel ladyken van egy íves törés, amitôl szerintem igazán jól is néznek ki.
a puchnak meg van/volt olyan váza, amin a középcsövek egy finom s-t írtak le, na aaaz! az nagyon szép volt.