Érdekes cikk a HVG-n, amelyben a Köztársasági Őrezredben dolgozó sofőrök mesélnek. Az első oldalt is érdemes elolvasni, de a második oldalon jönnek a sztorik a magyar autósokról, pl
Az autósok erőszakosságára példaként a biztonsági tiszt egy másik történetet is elmesélt. „Tavaly novemberben három megkülönböztető jelzést használó járművel haladtunk egy egyenes útszakaszon, amikor hátulról meg akarták előzni a konvojunkat. Az autós nem mérte fel a helyzetet, és nekiütközött a felvezető gépkocsinak, de még a tárcsajelzésekre sem reagált. A baleset után közölte, látott és hallott minket, csak úgy gondolta, az autóink elé tud vágni. Fiatal volt, jó viccnek gondolta a próbálkozást, és ezzel rendkívül veszélyes helyzetet teremtett.












A hozzászólások a
A hozzászólások a legjobbak.
Valahogy ez a
Valahogy ez a megkülönböztetéses konvoly dolog, meg egy egész őrezred, hű de komoly szó, meg az egész ügy, elvtársaknak a sötét szemüveges csicskásait juttatja eszembe. Miért nincsen a nyugdíjasokat a zebrán őrző őrezred?
Képletes Zileket meg Bolgákat látok, mégha ma már eredeti német is lehet a tragacsaiknak a hűtőrácsa.
Azt a csicskás világot a kemény-gyerekség, a berregő száguldás és a hatalom kimutatása itatja át keresztül-kasul. Még hogy reflexek! Az ángyom kínja!
Tiporjad magyar utakon, magyar kigyúrt kopasz tahó autósként a KRESZ-t húsz évig, és megalapozó képességet szereztél a tovább képzéshez a professzionális tiprásra.
Legyél te csak egy diáklány, akinek öt éves jogosítványa és gyakorlata van rendes közlekedésü országokban, de aki ezerszer jobban és biztonságosabban vezet mint az átlag magyar férfi autós, sajnos, eleve nem leszel alkalmas.
Ki kell dolgoznod előbb egy bikanyakat ahhoz a medicinszőnyegen! :)
________________
HOTYHOGY ?!
Szerintem igazságtalan vagy
Szerintem igazságtalan vagy velük. Az állami vezetőket és a diplomatákat mindenhol a világon védik valahogyan, és mindenhol használnak megkülönböztető jelzést stb.
A kísérő rendőrségi
A kísérő rendőrségi járműveken jó, ha van az a megkülönböztető jelzés, nem pedig a fontos személyiség autóján. Vész helyzetben szükséges lehet azon is, úgy hogy bár legyen is, de ne működtessék azt, ha nem kell.
Még a rendőrségi járművek is csupán annyiban legyenek megkülönböztetve általában, hogy lássék rajtuk, azok rendőrségi autók és motorbiciklik.
Majd ha valami eszeveszett menekülésbe kellene kezdenie a konvolynak valamily támadás miatt, akkor kapcsolják be szirénáikat és forgó lámpáikat a rendőrök is.
Különben ne kapcsoljanak be semmit. Előre kiszállt motoros rendőrök állíthatják meg tárcsáikkal a forgalmat minden sarkon.
Rendes körülmények között nincs szüksége a világ legfőbb, legeslegfontosabb személyiségének se száguldó, villogó és szirénázó konvollyal menni. Mehetnének csak kényelmes tempóban.
Még a világ legeslegfontosabb repülőteréről se szükséges rohanva hajtani a világ legeslegfontosabb hivatalába. Nem tudja senki elhitetni velem azt, hogy olyan fontos ő.
Őfelsége a Királynő halk limuzinja egymagában, váratlanul megjelenhet, sofőrje átengedhet téged a zebrán, és az uralkodó rád mosolyoghat az ablakon át. Pont úgy, ahogy ez énvelem történt.
Természetesen elfogadom, hogy védeni kell a diplomatákat, és hogy az a védelem nem sikerülhet nekik olyan diszkréten, mint másoknak.
Ám ezzel kapcsolatban számomra mulatságos, hogy lehetnek látogató államfők, politikusok és diplomaták, akik ezt mondják:
"Dugd a profi-sofőr őrezrededet a s*ggedbe, a mi protokollunk van mindenkor érvényben." :D
___________
HOTYHOGY ?!
Őfelsége a Királynő halk
Őfelsége a Királynő halk limuzinja egymagában, váratlanul megjelenhet, sofőrje átengedhet téged a zebrán, és az uralkodó rád mosolyoghat az ablakon át. Pont úgy, ahogy ez énvelem történt.
Melyik ország uralkodójával találkoztál? II. Erzsébetről van szó?
Igen, II. Erzsébetről.
Igen, II. Erzsébetről. Neki nem kellett villogó meg szirénázó izomagyu kopaszok konvolya a város utcáin, a palotából a templomba menet.
Ez pedig elég régi...
http://www.viewimages.com/Search.aspx?mid=2659183&epmid=1&partner=Google
___________
HOTYHOGY ?!
A cikket elsősorban az
A cikket elsősorban az autósok vezetési stílusáról szóló szemelvények miatt linkeltem be, úgy az alábbi off, de leírom.
1. Gondolom nem az őrezred találja ki, hogy szirénázni kell, hanem a politikusok.
2. Szerintem túlságosan külsőségek alapján ítéled meg az állam és az állampolgárok viszonyát. Őfelsége mosolyoghat rád, de ez keveset változtat azon a tényen, hogy pl a Privary International jelentése az Egyesült Királyságot "endemic surveillance society" (a legrosszabb) kategóriába sorolta.
Azért nem is szapulom én
Azért nem is szapulom én az őrezredet, de szeretek nevetni minden mafla-málé sztereotípián, az egyén bírálata és elítélése nélkül.
Igen, vannak a Brit megfigyelő társadalomról hírek időről időre a lapokban és a TV-ben, rádióban.
Általában az emberek szeretik, ha köztéri kamerákkal őrzik biztonságukat. Legrosszabb esetben is többnyire flegmatikus a válasz, ha megkérdezik erről az utca emberét.
Én úgy vélem, nem elegendő a jelen szintü megfigyelés. Nem csak a triviális kamerákra értve, hanem a legszélesebb alkalmazásokban egyaránt.
Bevándorlási és egyéb területeken burjánzó bűnözés megelőzésére nagyon is kellenek az eszközök és gyakorlatok arra.
Gyorshajtókat a váratlan fényképfelvétel vaku villanása tudatosítja a visszafordíthatatlan ostobaságukra.
Alig-alig tudna a rendőrség kifigyelni dolgokat, ha nem szabadna nekik figyelni. Nem tudnának közbiztonságot nyújtani, ha nem hallgatnák az ellenséget az éteren.
Nem tudnának fölgöngyölíteni Kelet-Európai gyermek-rabszolga és prostituált kereskedő bandákat az értesülések megszerzése nélkül.
Tehát én nem látom károsnak a kategóriát, amit tetszőlegesen a legjobbnak is nevezhet a helyi lakosság.
___________
HOTYHOGY ?!
http://www.schneier.com/blog/
http://www.schneier.com/blog/archives/2006/05/the_value_of_pr.html
http://gritsforbreakfast.blogspot.com/2005/03/why-surveillance-cameras-d...
Hű, Tamás, ezt mind
Hű, Tamás, ezt mind kedvesnek veszem tőled, de... :D
A tárgykör itt van velünk már évtizedek óta, és az óriási, óriási. Olykor-olykor mint laikus, bele pillantok írásokba és átveszem a közember szintjén az anyagot.
Az egyik tábor a számítógépes titkosítás hatalmának magánszemélyek általi bírását szorgalmazza már hosszu ideje, és morális alapokat vitat ehhez. Ez érdekelt is engem érintőlegesen a múltban, amikor az a számítógépes technika érdekelt.
Egy csomó érv szól mindkét oldalon, az állam és a magán személy titkainak kérdésében. De ez nagyon nehéz ügy.
Egy embernek a Pápa nyomhatja egyik kezébe a Bibliát, a másikba meg Marx az ő írományát, az az ember pedig túl öreg és fáradt lehet elolvasni már azokat az ellenkező érveket.
Most, hogy egy jó hétre való olvasmányt adtál nekem, én se tudom megígérni neked, hogy "megtérek". Ezért, kérlek, bocsi... :)
Még ha nem csökken a kameráktól a bűn, én akkor is örülni fogok ha a pénzautomatára a hatóság kamerája irányul, és nem pedig a szervezett bűnbandáé, akik ki akarják lesni a kódomat az ő beépített herkentyűjükkel!
___________
HOTYHOGY ?!
És a világon mindenhol
És a világon mindenhol utálják és lenézik az olyan sz@r bagázst, mint aminő nekünk is jutott.
A hagyományos és
A hagyományos és történelmi állami szervnek legyen is indokolt szerepe és méltósága, és legyen az egy nemzeti büszkeség, és ez mind nagyon is jó. S lehet akár pompa és kordon is valóban a fontos díszvendégeknek.
A dölyfös szellemből eredő hétköznapi politikusi fontosság érzet, az nem jó. Néhány ország protokolljáról nekem pont ilyen dölyfösség jut eszembe. Amikor az uraság vadul hajtó kocsisai kevély ostor csapkodással riasztják szét a népet.
"Félre, félre, itt jön az uraság!" És a népek szétrebbennek félelemmel, ámulattal a hatalmas uraság előtt és falusi intézői falkája előtt.
Én ennél ismerek jobbat és szelídebbet, és csak azt kérdezem, miért nem lenne jobb az, mint a villogó és szirénázó "itt jön az uraság"-féle dölyfösség?
Nehéz elképzelnem, hogy a magyar autós kultúra táptalajából kinőtt mai urasági kocsisok szelleme jobb, mint az átlag magyar autósé.
És ezt a kétségemet nem segíti eloszlatni a pöffeszkedő Őfontosságukat hírdető szirénák meg villogók modern ostorcsapásai.
Miért nem vesznek példát Ausztráliától vagy Angliától egy megjátszás mentes politikus-közlekedésre?
___________
HOTYHOGY ?!
"a fővárosi forgalomban is
"a fővárosi forgalomban is szoktunk kapni ilyen csatlakozókat, akik tapasztalataink szerint általában nagy értékű és nagy teljesítményű autókkal közlekednek."
Ebben a mondatban minden benne van, amit a fővárosi közlekedési morálról tudni érdemes! :)