http://www.fixedgeargallery.com/2007/dec/3/Tolmanator_comcast.htm
Ennyi, nem fűznék hozzá különösebb komment.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
http://www.fixedgeargallery.com/2007/dec/3/Tolmanator_comcast.htm
Ennyi, nem fűznék hozzá különösebb komment.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Elképzeltem, ahogy mondjuk
Elképzeltem, ahogy mondjuk a négyes mellett fut egy ilyen. Aztán rájöttem, hogy végig halálfélelmem lenne a volán mellett elalvó kamionvezetőktől ;-)
jéghokis kapus felé két
jéghokis kapus felé két korong száguld?
golfozó biciklis?
neeem
erre járnak a bikepolósok
Azért eléggé paráznék a
Azért eléggé paráznék a száguldozó autóktól.
http://kep.tar.hu/norbonc
Ehhez nemcsak
Ehhez nemcsak infrastruktúra kell, hanem megfelelő közlekedési morál is. Az meg ugye...
tekerek tovább - addisz
Szerintem az lenne a
Szerintem az lenne a biztonságos, ha a szembe sáv szélén jelölnének ki kerékpársávot, mivel így könnyen lehetne észlelni, ha baj van. De ott mindig pofaszél lenne. Fordított esetben meg állandóan hátszél:-)
Aha, főleg, ha
Aha, főleg, ha félrehúzódik egy kamion, hogy meg lehessen előzni.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
A nyáron eltekertem
A nyáron eltekertem Belgiumig, volt Európában is bőven ilyen megoldás, meg kell mondjam, ezt szerettem a legjobban. Hosszú túrákra nekem ez tűnik ideálisnak.
Nincsenek felesleges padkák, lámpák, kereszteződések, csak annyi, amennyi az autósoknak is.
Nincsenek bóklász gyalogosok.
Nincsenek turista látványosságokat bemutató kerülőutak.
És szerintem nincs a kamionokkal sem para, sőt, ügyesen manőverezve jó lendületet lehet venni a hátuk mögött kavargó légörvényben, olykor 4-5 km/órát is dobott rajtam, amit aztán több száz méteren tudtam tartani.
Nem magával a megoldással
Nem magával a megoldással van baj (az tök jó, szerintem), hanem azzal, hogy egy ilyen sáv csak akkor működhet megfelelően, ha az adott helyen betartják a közlekedés alapvető szabályait, vagyis figyelnek rád, óvatosak. Az autósok, kamionosok stb.
tekerek tovább - addisz
Ez a megoldás akkor
Ez a megoldás akkor működhet hatékonyan, ha létezik. Le kéne már állni a morál miatti folyamatos sírással, mert ez az egyik fő oka annak, hogy itthon ilyen alig létezik (burkolt padka is alig van). SZVSZ.
Ui.: a bringapólós figura tetszett :) A levelek nem annyira, de úgy látszik, a tisztán tartást megoldják arrafelé, ez még istenes ahhoz képest, amilyen lehetne.
Nem hiszem, hogy a morál
Nem hiszem, hogy a morál miatti "sírás" okozza itthon a normális utak/sávok hiányát... Másrészt a sírás nagyon is jogos, gondolom Te is tapasztalod szinte minden nap, mikor közlekedsz. Engem pedig borzasztóan idegesít, mert nem látok pozitív változást ezen a téren.
tekerek tovább - addisz
Akik a döntéseket hozzák,
Akik a döntéseket hozzák, nem szuperemberek, ugyanúgy hatással vannak rájuk saját érzelmeik, tapasztalataik, vagyis nem csak az objektív tények alapján mérlegelnek. Biztosíthatlak afelől, hogy a morál, mint szempont folyamatosan napirenden van, amikor a közös felületen vs. elkülönítve kérdés egyáltalán felmerül. Minthogy használható itthoni kutatást érvei alátámasztására alig tud bárki felmutatni, előjönnek a külföldi adatok. Ezen a ponton eddig gyakorlatilag mindig előkerült a morál, többnyire mint egyedüli feltételezés az adatok vélt érvénytelenségét bizonyítandó. (Érted ugye? Úthasználati jogunk csorbítására kikezdhetetlen fegyver a "morál", mivel amíg annak változására várunk, ahelyett, hogy ilyen megoldásokat alkalmaznánk, pénzt pumpálunk elkerülő kputakba, megtiltva a kerékpározást a párhuzamos KÖZúton.)
Magam szintén emberből vagyok, így valószínűleg a megítélésem szintén nem objektív. Változást ugyanis akkor fedeztem fel az autósok hozzáállásban, amikor a sajátomon is változtattam. Elfogadva azt a tényt, hogy a saját viselkedésünk hatással van a többi közlekedő viselkedésére, alkalmazva a fellelhető "kerékpárvezetési" segédleteket egyre csak azt látom, hogy azok itthon is működnek, és a morál nem olyan rossz, mint azt itt a fórumon többen írják. Hiszem, hogy a járműtípusok szétválasztása csak fokozza a leírt problémákat, mivel a közlekedésbiztonság alapja az egymásra figyelés, és ha azt szükségtelenné (pláne ha lehetetlenné) tesszük, akkor az el is sorvad.
Tehát nem annak van itt az ideje, hogy a morálra hivatkozva ne alkalmazzuk a működőképes (és sokak számára hajmeresztőnek tűnő) megoldásokat, hanem ellenkezőleg: a súrlódásmentes, azonos szabályokon alapuló közlekedés megteremtése alapfeltétele egymás elfogadásának.
Olaszország útjain is így
Olaszország útjain is így oldották meg, bár bringás piktogram nincs felfestve, de van egy egyméteres bónusz sáv, ami tökéletes bringázáshoz :)
Zsoltee
Dániában többezer km
Dániában többezer km ilyen van. De még többezer km olyan, ami egy méterre fut az autóút mellett, persze mindkét oldalon.
Tényleg ti hol
Tényleg ti hol közlekedtek? toljátok az ut mellett a fűben, vagy a járdán bóklásztok?
vagy ti nem biciglivel jártok ?
(most talán mellőzzük az olyan hozzászólásokat h "jó, de nem mindenki olyan bátor és/vagy szuicid mint a futárok meg a versenyzők meg azok akik az úttesten mennek...." stb)
budapest kilencven-sok százalékát nem lehet megközeleteni kerékpárok számára kijelölt utvonalakon, ti pont ezek mentén laktok? mert nem értem tényleg hogy közlekedtek bp-en ha már egy ilyen fasza kis uttól(portlandi kép) is ennyire paráztok ?!!!
...................
ROTA BENE!
Ez jó kérdés, engem is
Ez jó kérdés, engem is érdekel. Amúgy három válaszra számítok: a) "járdán", b) "kerülök", c) "az úton megyek, de nem élvezem, amint módom lesz rá*, elhúzok onnan". (*ti. épül dedikált off-road infrastrukt.)
Anyám (nem kerekező,
Anyám (nem kerekező, autót vezető egyén) mondtata: "Az úttest szélére festett kerékpárutakat be kéne tiltani!" :p
És nem érti, miért tépem a hajam egyes bringautak miatt...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Nem mondtad neki, hogy
Nem mondtad neki, hogy szerinted meg az úttestre festett autósávokat kéne betiltani, mert veszélyezteti az embereket? :)
www.gruppetto.hu
Én az úton megyek, aztán
Én az úton megyek, aztán az Andrássyn bevállalom a kerékpárutat, majd amikor már nincs kerékpárút, akkor vissza az autók közé, vagy a buszsávba, ha van. Egyébként meg nyáron voltam városon kívül is, és ott az út szélén mentem, de nem tűnt parásnak.