http://www.fixedgeargallery.com/2007/dec/3/Tolmanator_comcast.htm

Ennyi, nem fűznék hozzá különösebb komment.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pata képe

Elképzeltem, ahogy mondjuk

Elképzeltem, ahogy mondjuk a négyes mellett fut egy ilyen. Aztán rájöttem, hogy végig halálfélelmem lenne a volán mellett elalvó kamionvezetőktől ;-)

2
winyo képe

jéghokis kapus felé két

jéghokis kapus felé két korong száguld?
golfozó biciklis?
neeem

erre járnak a bikepolósok

3
Norbi képe

Azért eléggé paráznék a

Azért eléggé paráznék a száguldozó autóktól.

http://kep.tar.hu/norbonc

4
addisz képe

Ehhez nemcsak

Ehhez nemcsak infrastruktúra kell, hanem megfelelő közlekedési morál is. Az meg ugye...

tekerek tovább - addisz

5
kerekkoto képe

Szerintem az lenne a

Szerintem az lenne a biztonságos, ha a szembe sáv szélén jelölnének ki kerékpársávot, mivel így könnyen lehetne észlelni, ha baj van. De ott mindig pofaszél lenne. Fordított esetben meg állandóan hátszél:-)

6
Krisztab. képe

Aha, főleg, ha

Aha, főleg, ha félrehúzódik egy kamion, hogy meg lehessen előzni.

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

7
isti- képe

A nyáron eltekertem

A nyáron eltekertem Belgiumig, volt Európában is bőven ilyen megoldás, meg kell mondjam, ezt szerettem a legjobban. Hosszú túrákra nekem ez tűnik ideálisnak.
Nincsenek felesleges padkák, lámpák, kereszteződések, csak annyi, amennyi az autósoknak is.
Nincsenek bóklász gyalogosok.
Nincsenek turista látványosságokat bemutató kerülőutak.
És szerintem nincs a kamionokkal sem para, sőt, ügyesen manőverezve jó lendületet lehet venni a hátuk mögött kavargó légörvényben, olykor 4-5 km/órát is dobott rajtam, amit aztán több száz méteren tudtam tartani.

8
addisz képe

Nem magával a megoldással

Nem magával a megoldással van baj (az tök jó, szerintem), hanem azzal, hogy egy ilyen sáv csak akkor működhet megfelelően, ha az adott helyen betartják a közlekedés alapvető szabályait, vagyis figyelnek rád, óvatosak. Az autósok, kamionosok stb.

tekerek tovább - addisz

9
Szász Andrej képe

Ez a megoldás akkor

Ez a megoldás akkor működhet hatékonyan, ha létezik. Le kéne már állni a morál miatti folyamatos sírással, mert ez az egyik fő oka annak, hogy itthon ilyen alig létezik (burkolt padka is alig van). SZVSZ.

Ui.: a bringapólós figura tetszett :) A levelek nem annyira, de úgy látszik, a tisztán tartást megoldják arrafelé, ez még istenes ahhoz képest, amilyen lehetne.

10
addisz képe

Nem hiszem, hogy a morál

Nem hiszem, hogy a morál miatti "sírás" okozza itthon a normális utak/sávok hiányát... Másrészt a sírás nagyon is jogos, gondolom Te is tapasztalod szinte minden nap, mikor közlekedsz. Engem pedig borzasztóan idegesít, mert nem látok pozitív változást ezen a téren.

tekerek tovább - addisz

11
Szász Andrej képe

Akik a döntéseket hozzák,

Akik a döntéseket hozzák, nem szuperemberek, ugyanúgy hatással vannak rájuk saját érzelmeik, tapasztalataik, vagyis nem csak az objektív tények alapján mérlegelnek. Biztosíthatlak afelől, hogy a morál, mint szempont folyamatosan napirenden van, amikor a közös felületen vs. elkülönítve kérdés egyáltalán felmerül. Minthogy használható itthoni kutatást érvei alátámasztására alig tud bárki felmutatni, előjönnek a külföldi adatok. Ezen a ponton eddig gyakorlatilag mindig előkerült a morál, többnyire mint egyedüli feltételezés az adatok vélt érvénytelenségét bizonyítandó. (Érted ugye? Úthasználati jogunk csorbítására kikezdhetetlen fegyver a "morál", mivel amíg annak változására várunk, ahelyett, hogy ilyen megoldásokat alkalmaznánk, pénzt pumpálunk elkerülő kputakba, megtiltva a kerékpározást a párhuzamos KÖZúton.)

Magam szintén emberből vagyok, így valószínűleg a megítélésem szintén nem objektív. Változást ugyanis akkor fedeztem fel az autósok hozzáállásban, amikor a sajátomon is változtattam. Elfogadva azt a tényt, hogy a saját viselkedésünk hatással van a többi közlekedő viselkedésére, alkalmazva a fellelhető "kerékpárvezetési" segédleteket egyre csak azt látom, hogy azok itthon is működnek, és a morál nem olyan rossz, mint azt itt a fórumon többen írják. Hiszem, hogy a járműtípusok szétválasztása csak fokozza a leírt problémákat, mivel a közlekedésbiztonság alapja az egymásra figyelés, és ha azt szükségtelenné (pláne ha lehetetlenné) tesszük, akkor az el is sorvad.

Tehát nem annak van itt az ideje, hogy a morálra hivatkozva ne alkalmazzuk a működőképes (és sokak számára hajmeresztőnek tűnő) megoldásokat, hanem ellenkezőleg: a súrlódásmentes, azonos szabályokon alapuló közlekedés megteremtése alapfeltétele egymás elfogadásának.

12
zsoltee képe

Olaszország útjain is így

Olaszország útjain is így oldották meg, bár bringás piktogram nincs felfestve, de van egy egyméteres bónusz sáv, ami tökéletes bringázáshoz :)

Zsoltee

13
pixel78 képe

Dániában többezer km

Dániában többezer km ilyen van. De még többezer km olyan, ami egy méterre fut az autóút mellett, persze mindkét oldalon.

14
zerge képe

Tényleg ti hol

Tényleg ti hol közlekedtek? toljátok az ut mellett a fűben, vagy a járdán bóklásztok?
vagy ti nem biciglivel jártok ?
(most talán mellőzzük az olyan hozzászólásokat h "jó, de nem mindenki olyan bátor és/vagy szuicid mint a futárok meg a versenyzők meg azok akik az úttesten mennek...." stb)
budapest kilencven-sok százalékát nem lehet megközeleteni kerékpárok számára kijelölt utvonalakon, ti pont ezek mentén laktok? mert nem értem tényleg hogy közlekedtek bp-en ha már egy ilyen fasza kis uttól(portlandi kép) is ennyire paráztok ?!!!
...................
ROTA BENE!

15
Szász Andrej képe

Ez jó kérdés, engem is

Ez jó kérdés, engem is érdekel. Amúgy három válaszra számítok: a) "járdán", b) "kerülök", c) "az úton megyek, de nem élvezem, amint módom lesz rá*, elhúzok onnan". (*ti. épül dedikált off-road infrastrukt.)

16
RoGeR képe

Anyám (nem kerekező,

Anyám (nem kerekező, autót vezető egyén) mondtata: "Az úttest szélére festett kerékpárutakat be kéne tiltani!" :p
És nem érti, miért tépem a hajam egyes bringautak miatt...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

17
Prof.gruppetto.hu képe

Nem mondtad neki, hogy

Nem mondtad neki, hogy szerinted meg az úttestre festett autósávokat kéne betiltani, mert veszélyezteti az embereket? :)

www.gruppetto.hu

18
Pistabácsi képe

Én az úton megyek, aztán

Én az úton megyek, aztán az Andrássyn bevállalom a kerékpárutat, majd amikor már nincs kerékpárút, akkor vissza az autók közé, vagy a buszsávba, ha van. Egyébként meg nyáron voltam városon kívül is, és ott az út szélén mentem, de nem tűnt parásnak.