Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.

















Aha, csak a változatosság
Aha, csak a változatosság kedvéért a pps-t nem sikerül(t) feltenni sehová, sehogyan.
Át kell alakítanom a világot..
GaZe
Küddel, felteszem valahová
Küddel, felteszem valahová és idelinkelem.
A dolgok meg ott romlottak el, hogy mindenki a hülye picipuha alkalmatlan termékeit használja;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
ööö.. milyen címre
ööö.. milyen címre pattintsam?
GaZe
Elmondom, hol lett elrontva:
Elmondom, hol lett elrontva: a világ keletkezésénél még nem ötnapos munkahét volt, igy az Úr a hatodik napon nem maradt nyugton, hanem megteremtette az Embert. És látszik, hogy miért kell öt nap munka útán két nap pihenő: a hatodikon már csak hibát hibára halmozott. Szerencsére termtménye mindent megtesz, hogy ezt a hibát helyre hozza. Csak az a baj, hogy az előző napok minőségi munkája is sérül, miközben a Homo Sapiens eltakarítja mgá erről a bolygóról.
Bocs, szar napjaim voltak...
Üdv.
Ádám
Tűkön ülök... A
Tűkön ülök...
A százhúsz évvel ezelőttől egészen a harmincas évek végéig virágzó Budapest a szépség és kecsesség városa volt. S a legtöbb akkori lakója is ahhoz hasonló természetü, szívü és lelkületü volt.
Nekem a Napnál világosabb, hogy hol kezdtek elromlani a dolgok. Sokaknak ez elcsépelt lehet, vagy dogma, ezért nem érvelek a bizonyosságommal, amivel én lassan élem életemet.
________________
Sajnálom a bolondot.
Ott van például a
Ott van például a villamossín... tökéletesen beleolvad a környezetbe, mintha a járda része lenne.
Az a furi, hogy 100 éve fejlettebb volt a város mint jelenleg..
Hát, erről azért biztosan tehet valaki..
GaZe
Mi lett ebből a hangulatos
Mi lett ebből a hangulatos gyönyörű városból... egy büdös koszfészek :(
Zsoltee
Nem mondok Keletet, se
Nem mondok Keletet, se Nyugatot: Európa egyik gyöngyszeme volt az akkori Budapest. Én nem mondom a mai Budapestet "Kelet Párizsának" mint ahogy azt manapság is hallom, ami szerintem helytelen elfogultság és hatalmas baromság.
A mai Budapest valóban hasonlít a mai Párizshoz annyiban, hogy mindkettő nyilvános vizelde, és húgybűz terjeng utcáikon. Mindkettő utcáin szemétrakások vannak. Szokatlan nagy számban kéregetnek kódisok az utcákon mindkét városban. Ebben az értelemben elgfogadom a "Kelet Párizsa" kifejezést.
Budapest azonban elviszi a pálmát a töredezett, porfészek utcáival és járdáival, Csepeltől a Római partig és Angyalföldtől Budafokig, keresztül-kasul a belvárosán is át.
Összehasonlítás Párizzsal? Annak sugárútjain ezernyi míves réz lámpaoszlop van. Egyetlen ilyen megmenthetné a magyar Forintot, amiből forint érméket verhetnének. Nem kellene bevonni azt, merthogy nincs, vagy drága a réz!
Az elszegényedett város, girbe-görbe kis olcsó póznáival díszes öntött vas oszlopok helyett, olcsó padjaival a masszívak helyett, hullámlemez Corvin áruház burkolatával a kecses stukkók helyett, a nemzetnek bűnös háborúkba vonulásáért, és proletártársadalmi kísérletéért való Istenverés.
Budapest építő művészei ma sírva fakadnának a siralom láttán, ha egy napra fölkelhetnének sírjaikból, körülnézni. A rothadó Várbazár és a penészes Rudas fürdő az erősen dübörgő gazdaságtól roskadoznak. A város omladozó erkélyei is, és kecses tervü bérházainak rég letűnt szépségei is a dübörgést tükrözhetik.
Bennük a metszett üveg és rézkilincsek, fényes majolika csempék és márvány, kovácsolt vas és intarziás felvonók, csillárok és korlátok, ma mind a proletár kultúrát mutatják. Elhanyagolt, hiányos, kitörött és sose pótolt, leválasztott, rondán átépített és kontárul átalakított, korhadó, porladó, rothadó és rozsdaette ott minden.
Mit tehetnek vezetői legsürgősebben Budapestert?
A közúti forgalom szabályozása fölött kellene úrrá lenniük. Ez elsősorban a személygépjármű forgalom szabályozása, a forgalom rendjének megteremtése rendőri fellépéssel és büntetésekkel.
A város tömegközlekedését kellene megoldaniuk rendes vezetéssel a kontárkodás és botladozás helyett. A kerékpár közlekedést is hatékonyan kellene előmozdítaniuk.
A miniszter nélküli tárcát, hívjuk Fa és Park Minisztériumnak, egy rendes tárca nélküli miniszterrel kellene összepárosítaniuk. És dolgozzon, védje, telepítse a fákat és a parkokat.
Ne legyen olyan, hogy tárca nélküli miniszter. Mia f@sznak kellene egy olyan, mint a gyárban egy eszterga nélküli esztergályos? Mia f@szt csinál az, mi haszna van neki?
A tőke és haszon érdekü gazdasági rendben az azt kiegészítő város szépítő célu pénzeket kellene hasznosítaniuk. A Duna hidak és rakpartok teljes tatarozása elsődleges fontosságu itt. Nem kozmetikus tatarozás, hanem szerkezeti újjáépítés kell.
A cinikus ping-pongozás a felelősséggel ne hagyja elrohasztani a középületeket, vagy a városkép szépségéhez tartozó látványos műtárgyakat.
Mert cinikus minden világörökségre büszke vezető, aki csak büszke arra mint a bakaszar, de nem tesz semmit és inkább világökörséget állít ki a mulasztásából romig pusztult építészeti értékekkel.
________________
Sajnálom a bolondot.
Mekkora lenne, egy ilyen
Mekkora lenne, egy ilyen városban élni. Mondjuk azért én a macskakövet lecserélném, hogy ne rázza szét az ember csuklóját. Meg az outi fellni sem bírná. ;-D
Ez ám a shared space! Most
Ez ám a shared space! Most is így kéne kinéznie egy városnak, persze modernebb villamosokkal :) a macskakőről én is lemondanék :) és az mekkora, hogy a lóvasútmegállóban ott az óra a fán! :) a kis padon nyomorognak sokan, de mégis vidámak, ja és egy csöves sincs köztük...
Szép hely lehetett, de ma már semmi se maradt belőle.
Zsoltee
Ja meg lehetne ezt
Ja meg lehetne ezt letöltősre tenni? Vagy megkaphatnám, hogy legyen ilyen háttérképem?
jobbklikk, megnyitás új
jobbklikk, megnyitás új lapon, ctrl+s ;) ki lehet ám cselezni könnyen az ilyen gyávaszkriptes csodákat :)
Zsoltee
Kösz a segítséget. De
Kösz a segítséget. De ahogy elnézem, az operával szemben a bringaúton parkolnak. ;-D
Nyami!!! Még még ilyen
Nyami!!! Még még ilyen képet sokat!!! Imádom!!!! :)
Itt is vannak hasonló
Itt is vannak hasonló cuccok, nagy az átfedés, de érdemes: http://villmetro.atw.hu/
Tettem még fel ilyesmiket.
Figyedoda: Doubledecker a pesti utcán?!
Lóvasút, mindenhol villamos, freespace?
Mi történt itt azóta?
A közlekedés egy város vérkeringése. Budapest az ország szíve.
Jó fokmérője ez az állapotoknak...
GaZe
Ha már villamos, akkor
Ha már villamos, akkor érdemes megnézni az eltűntetett 43-as villamos képeit, és hogy most mi van a helyén. Ugyan nem olyan régi képek, de középtávon is látszik a romlás. Elhagyatott, kihalt placcok, még több autó, szemétdomb, ez került a helyére. Megérte...
Zsoltee
Mifelénk ez a vilinger
Mifelénk ez a vilinger járt http://hampage.hu/trams/51-es/, aztán meg nem. Igazi vadnyugati feeling volt a bivalyréti megálló. Ott bunyóztunk a nagy fűben, meg mindenféle marhaságot csináltunk. Biciklivel azt hiszem ki sem lehetett menni, csak az 51-sel, vagy gyalog, de már az is igazi túlélőtúrára emlékeztetett. Vad emberek, kóborló kutyák, lovak, stb. De legalább közvetlen járattal át lehetett jutni a Havanna lakótelep felől Pestszentimrére.
Kanuni Sultan Suleyman
Asszem majd megyunk, és
Asszem majd megyunk, és csinalunk egy sorozatot ezekkel a beallitasokkal a mai helyzetről..
GaZe
A Blahát fel se ismertem
A Blahát fel se ismertem ezen a régi képen... mondjuk itt már elkezdett valami romlani, mert találtam a térről egy még szebb képet, én valahogy így képzelném el, ha ez egy élhető város lenne. Be lehetne rakni ezt is a galériába ;)
Zsoltee
Nagyon kiváncsi vagyok a
Nagyon kiváncsi vagyok a mostani képekre! (csak bírjuk ép ésszel az összehasonlítást...)
Figyedoda! Andrássy-n épp
Figyedoda! Andrássy-n épp autómentes napot tartottak! :) Ma miért nem lehet shared space a városban? Mindenki arra sétál/teker/villanyosozik amerre jólesik neki... városba nem kell autópálya! A metrót épp azért csinálták, hogy mások zavarása nélkül gyorsan száguldhasson. Városi autópályák helyett földalatti alagutak kellenének, a felszínen meg 30 km/h-s korlátozást mindenhova!
Zsoltee
sajna egyszerü a képlet.
sajna egyszerü a képlet. 2x vagy 3x annyi ember mint akkor volt. gondold el hogy abba a lakásba amibe élsz beköltözik még mondjuk 10
és 2-3x annyi ember nem
és 2-3x annyi ember nem férne el az utcákon normálisan? a gond ott van, hogy autóközpontú lett a város, és ez a zöld területek, a villamoshálózat és a gyalogos közlekedés kárára ment (és akkor a bringát még nem is említettem...)
szerintem ennyi ember is élhetne egy barátságosabb környezetben, ennek ellenére a város nagy része lepukkant és élhetetlen.
Zsoltee
Igen, a legmegrázóbb, hogy
Igen, a legmegrázóbb, hogy a villamos hogy eltűnt.
A Ferenciek-terén ott suhant.
A keleti előtt három felé ágazott. És most?
medvegyu
Kormányblog
Egy külföldi fotós
Egy külföldi fotós ugyanonnan fótozott néhány éve, mint pár magyar kollégája több évtizede. Rákeresek, mert fantasztikus album, már régóta vágyom úgyis rá. Imádom a régi Budapest képeit.
Tény, hogy a maiakra nem lehetünk büszkék.
Nem Lugosi Lugora gondolsz
Nem Lugosi Lugora gondolsz véletlen?
"Lugosi Lugo László a XX. század kilencvenes éveinek végén fotózta le újra ugyanazokból a kameraállásokból Budapest jellegzetes helyeit, amelyekből a XIX. század kilencvenes éveiben elődje, Klösz György tette."
A „Budapest 1900-2000" kiállítás fotó-párjaiból 2001-ben született meg a könyv, amely azóta negyvenötezer példányban kelt el hazánkban.
A képek pedig itt:
http://www.lugophoto.com/books/budapest/budapest_01.html
Nagyszerű anyag,
Nagyszerű anyag, köszönjük, hogy megkerested.
Nem marasztalhatom el a modern fényképészt. Mégis, az övénél is, mint sok ilyen újra fényképezésnél, azt látom, hogy míg a nézőpont elég precízen ugyanott van, addig a régi és az új lencsék fókusztávolságai és a negatívoknak az ezekhez viszonyított méretei eltérnek itt-ott.
Ezért a perspektíva, az épületek és utcák rövidülései és a szögek nem mindig egyeznek a régi és az újonnan ismételt felvételeken.
Mindezt megemlítve, én mégis biztos kevésbbé képzett vagyok olyan jól fényképezni, mint a szerzők. :)
__________
Az én titulusaim hosszú listája nem groteksz.
A dolog ott romlott el, hogy
A dolog ott romlott el, hogy a csurhe nem tudja hol a helye. A kommunizmus elott megvolt a helyuk, de aztan mindent jobban tudtak es mindenhova beultek vezetoknek partiskolaval. Tessek ez a disznool lett az eredmenye amiben most kell elnunk! ...Es folyatodik mert most a zoldovezetet olik meg a varos korul. Mar penze van a csurhenek hogy ezt megfizesse.
"1869-ben nyitották meg
"1869-ben nyitották meg Kertész és Eisert urak Pesten a „gyakorló-tanodá”-jukat, hogy az új sportszer, a veloczipéd helybeli kedvelőinek legyen alkalma közelebbről megbarátkozni azok gyakorlati használatba vételének addig ismeretlen technikájával."
A bicziklizés tekervényes múltja
(ISBN: 978 963 87919 2 4)
Ezért sajnálatos - írják az ajánlóban -, hogy a kerékpáros infrastruktúrába ma már nem értik bele az olyan József körút 36. alatti tanodát, amelyet az egyik legismertebb 1920-as évekbeli plakát hirdet.
És hol van/volt Óbuda központjában kerékpár-pálya?
1936-ból:
1936-ból: http://svtplay.se:80/v/1371245/oppet_arkiv/bada_i_buda
zsir zsir, nagyon zsiiiiiiir
zsir zsir, nagyon zsiiiiiiir