Ma a Bajcsy felől kanyarodtam az Andrássy bicósávjára és bekopogtam egy, a járda mellett parkoló, taxi ablakán, felhívandó a figyelmét a biciklistákra. Erre utánamjött és megmutatta, hogy ott ő szabályosan állt meg, hiszen a buszmegállókban megszűnik a biciklisáv, erre tábla figyelmeztet. Megnéztem, tényleg, a buszmegállók előtt van egy biciklisáv vége tábla.

Ha jól értem a KRESZt, ezek szerint a buszmegállók előtt ki kéne sorolnom a forgalomba (mármint az autós forgalmi sávba), majd utána rögtön vissza a kötelező kerékpársávra. Viszont erre nagyon gyakran nincs hely a ráparkoló autóktól, valamint elég veszélyes manőver is lenne, kivéve, ha minden kisoroláskor megállok, megvárom, amíg beengednek és úgy megyek tovább.

Szerintetek normális az, aki ilyet tervez? Mégis hogyan gondolták?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
urga képe

"Szerintetek normális az,

"Szerintetek normális az, aki ilyet tervez?"

a kérdés költői...

2
csb képe

szerintem normális, de csak

szerintem normális, de csak az andrássy esetében mert igy kapsz buszmegálloként 10 vagy akármennyi métert hogy "biztonságosan" kerózz. a büdös életben nem mentem ott a bicikli uton, van vagy 70centi széles, kb mint egy auto ajtaja....

3
Krisztab. képe

Ez tényleg így van sajnos,

Ez tényleg így van sajnos, az az egész életveszélyes.

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

4
magwas képe

Az Andrássyn nem bringasáv

Az Andrássyn nem bringasáv van, hanem -legalábbis közlekedési szempontból mindenképpen- elválasztott kerékpárút.

Az egyébként normális megoldás, hogy buszemgálló vagy kereszteződés előtt "fellazítjuk" a bringasávot. A szép az egészben, hogy erre magyarországon a szakmában konszenzussal elfogadott módszer nincs: a javasolt bringasávot nem ismerik a mérnökeink (kis kreativitással pedig lehet a meglévő készletből rajzolni), a "felszaggatott" bringasáv pedig jobbra kanyarodó sávnál nagyon rossz megoldás is tud lenni.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

5
Prof.gruppetto.hu képe

De ahol megszűnik a sáv,

De ahol megszűnik a sáv, ott rögtön kezdődik a (macsakakővel kirakott) buszmegálló, legalábbis én úgy emlékszem. Meg talán megállni tilos tábla is van hozzá. De a buszmegálló önmagában is tiltja a megállást, szóval nem is kell, hogy legyen...

www.gruppetto.hu

6
Mumin képe

Lehet, hogy megszűnik ott a

Lehet, hogy megszűnik ott a bringaút, viszont a takszis (és mindenki más) teljesen szabálytalanul áll meg ott. Az |\/\/\/\/| jel megállni tilost jelent. Tehát te áthaladhatsz rajta (nem mint bicikliúton, hanem mint úttesten), de ő nem állhat meg rajta.

Mondjuk én ha nem alapból az autók között megyek, akkor is kikerülöm a buszmegállók rázós köveit.

upd. látom prof már hozzászólt...

7
Tomacher képe

így van. buszmegálló van

így van.

buszmegálló van rögtön, és ott még a Taxi sem állhat meg szabályosan...

Tomi.

8
Krisi képe

Emberek! Azt a csíkot nem

Emberek! Azt a csíkot nem kéne biciklisávnak csúfolni! Az az 1 méter minden, csak nem bicikliút. Én sose használom, pedig jó párszor megyek arra. Inkább dudáljanak rám az úton, nem érdekel.Vagy az ajtót nyitják rám, vagy egy gyalogos kolbászol be elém, vagy egy taxis áll rá (ezek szerint szabályosan), vagy egy túristabusz, sorolhatnám napokig.

9
Prof.gruppetto.hu képe

Csak a taxis gondolta, hogy

Csak a taxis gondolta, hogy szabályos. Nem az.

www.gruppetto.hu

10
Györgyi képe

minap pont az andrásin

minap pont az andrásin akart egy marha elgázolni, mentem a bringáshelyen, amikor üres volt, aztán bevágott elém egy piros autós majom és nagyon közel álltunk ahhoz, h beszálljak a kocsiba bringástúl. amikor szóltam neki, csak azt mondta jól van tekerj tovább. ő meg leparkolt a bicajúton, ott ahova bevágott elém.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a sisakra !

11
Szász Andrej képe

Erről a tábláról van

Erről a tábláról van szó? Amikor láttam, én is csodálkoztam. A KRESZ-ben mindenesetre nincs ilyen tábla :)

12
dhpage képe

a buszmegállóban parkolt?

a buszmegállóban parkolt? szabálytalan, még egy taxisnak is.

http://dhpage.fw.hu

13
chtka képe

Az első buszmegálló

Az első buszmegálló előtt nincs megállni tilos, viszont a kerékpárút vége már egy kicsit előbb kinn van. Erre hivatkozott a taxis.

14
Prof.gruppetto.hu képe

Ezt viszont akkor szerintem

Ezt viszont akkor szerintem jelentsd be a valamelyik (kerületi/fővárosi) önkormányzatnál, mert ez nyilvánvaló hiba, amit orvosolni kell. (Bár igazából maga a kerékpársáv a hiba ott, azt kéne "orvosolni"...)
Ha valamelyik hivatal azt válaszolja, hogy nem ő az illetékes, akkor hivatkozz a közigazgatási törvényre, amely szerint ebben az esetben nekik maguknak kell eljuttatniuk az illetékes hivatalhoz, és erről téged tájékoztatniuk is kell a törvényben megszabott határidők szerint.

www.gruppetto.hu

15
Tomacher képe

De a Buszmegálló tábla

De a Buszmegálló tábla kint van nem?

Az önmagában tiltja, hogy odaparkoljon bárki is...

Tomi.

16
Ragazza képe

Az Andrássy út számomra

Az Andrássy út számomra is teljesen érthetetlen, vannak rajta macskaköves részek, amelyek egy részén rendszeresen parkolnak autók (nem taxi!), pl. a Nagymező sarkon a centrum felé, a Match előtt. Nem hiszem, hogy az buszmegálló lenne (akkor talán nem parkolna rajta autó...), de legközelebb megnézem.

17
lujka képe

De, azok ott

De, azok ott buszmegállók.
Hihetetlen az az egész Andrássy út, nem?
Amúgy, ha legközelebb arra járok, remélem, több időm lesz: akkor lefényképezem az általában ott tanyászó konténereket és rákérdezek, van-e nekik oda területfoglalási engedélyük. És ha igen, akkor miért, és miért annyi időre. Kár, hogy idáig lusta voltam.

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

18
Györgyi képe

az andrási ahogy van egy

az andrási ahogy van egy nagy vicc, ott sosenem tudtam még végigmenni a bicajúton. a gondom mindig az, h simán lezárják, feltúrják, eltüntetik a bringautakat és nagyon ritka amikor adnak vmi kerülőutat, leginkább a járdára terelik a jónépet. vagy sehova.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a sisakra !

19
boci képe

épp tegnap este figyeltem

épp tegnap este figyeltem meg ismét azt a jóságot, hogy ha kordonnal betiltják a parkolást, akkor lezárják a bringasávot is :-P
fel se lehet sorolni a sok okot, amiért nem használom azt az izét.

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.

20
Vehicular cyclist képe

Minden nap az Anrássyn

Minden nap az Anrássyn megyek munkába és haza. Alig van olyan nap, amikor végig tudok menni a kerékpáros izén.

Reggel a Deák tér irányába haladva az Oktogonnál a buszmegállóban illetve elötte és utána majdem minden nap áll autó. Néha taxi, várakozik az utasára. Máskor valaki csak beugrik a reggeli túróstáskáért. Megint mások félreállnak a buszmegállóba mobilozni (legalább nem vezetés közben csinálja). A buszok persze nem férnek be a megállóba, átlógnak a külsö sávba. Akkor ott kezdödik a fékezés és váratlan sávváltás.... De a legritkább, hogy nem áll ott senki.

Visszafelé, a Hösök tere irányába délután szintén reménytelen a helyzet. Egyrészt a buszmegállóban néha szinte végig autók állnak. A konténeket nem sikerül mindig úgy letenni, hogy elférjen mellette a bicajos. Nem is beszélve arról, miféle bontási anyagok lógnak be a bicajizé fölé néha...

Az oktogon elötti részen pedig szintén rendszerint végig állnak autók. Némelyik tudja, hogy ott bicajok is járnak, és több-kevesebb sikerrel hagy egy kis helyet a bicajizén belül. Még a tükrét sem félti, biztos céges autó... Néha taxisok, néha diplomata kocsik! Tavaly az az autós tetszett a legjobban, amelyik minden nap pontosan ugyanazon a helyen parkolt a bicajizén egy antikvált mazdával, felcsapva a csomagtartót, kitéve az ellankadásjelzö derékszöget... Nyilvá a közelben dolgozott. Mostanában nem látom, biztos máshol dolgozik. Senki nem zavarta hónapokig.

Néha nagyon nehéz uralkodni az embernek magán. Pár napja elküldtem néhány képet a köztereseknek az autóról és leírtam a tapasztalataimat. Még azt sem írták vissza hogy megkaptuk, dehát nincs ember, meg pénz...

Lehet, hogy azért nem, mert elöre megírtam: ez nem pénzkérdés: ha egész nap egy ember ott állna a környéken és büntetne, legalább négy társa bérét megkeresné. De hát ez ugyanaz a hozzáállás, mint ami a gyorshajtókkal, piroson áthajtókkal stb. tapasztalható: csak azt halljuk, hogy amit tölünk nyugatra meg lehet oldani, azt nálunk miért nem. Hogy miért nem alkotmányos nálunk a gyorshajtók megbüntetése, ha Ausztriában vagy Németországban alkotmányos? Miért nem lehet automata fényképezö gépet szerelni a lámpás keresztezödésekbe? Ez nem pénz kérdés: bármely bank örülne, ha meghitelezhetné, tutira megtérülne bármennyi belölük egy hónap alatt!
Minden közvéleménykutatás kihozza, hogy az emberek számára a frusztráció egyik elsö forrása a közlekedési állapotok. Nálunk valamiért az a hozzáállás, hogy a frusztrációt a közlekedésben kell levezetni....

21
magwas képe

Némi ellentmondást érzek

Némi ellentmondást érzek a nicked és az Andrássyn megválasztott helyzeted között feszülni...

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

22
Vehicular cyclist képe

Ja, a Sein és a Sollen. A

Ja, a Sein és a Sollen. A nick részben törekvést, nem a tényleges valóságot takar. Egyébként amikor beáll a forgalom az Andrássyn, akkor egy darabon, a Demszky cicik mögött jobban lehet haladni. De a buszmegállóban parkolók miatt ki kell menni a bicajsávból. Álló, vagy araszoló autósorok között sem nagy biztonság bicajozni. Akkor marad, hogy együtt döcögsz a kocsikkal?

23
Vehicular cyclist képe

.....Egyébként tavaly

.....Egyébként tavaly tavasszal, amikor Berlinben bicajoztam, ott láttam ilyen megoldást. Az út jobb szélén volt felfestve a bicajsáv - nem volt a bicajsáv és és a szélsö sáv között parkolósáv - ami idönként megszünt: átadta a helyét macskakövel kirakott buszmegállónak. A másik hasonlóság az Andrássyval, hogy Berlinben is a bicajsávra álltak rá az üzletekbe kirakodó teherautók. A megállóban álló buszokat és a rakodó autókat ott is balra, a gépjármü forgalom számára fenntartott sávban kellett kikerülni. Ám ezzel nem volt gond, ezt minden autós tudta és számított is rá.
Tehát lehet, hogy az Andrássy tervezöi Berlinben voltak tanulmányúton. Volt amit haza tudtak hozni- macskaköves buszmegálló, bicajsáv eltünik - de a hozzátartozó kultúrát már nem. Illetve hozzáadták a helyi sajátosságot, a parkolósávot, hogy mégse legyen olyan idegen a hazai környezetben.....

24
zsoltee képe

Az Andrássy bringaút ebben

Az Andrássy bringaút ebben a formában Berlinben se működne, ez már akkor szar volt amikor kitalálták. Persze a mi kultúránk (hiánya) is hozzásegíti, hogy ilyen "jó" legyen. Ne használd, menj az úttesten, sokkal biztonságosabb! Aztán egyszer talán eléri az MK, hogy leradírozzák ezt az izét onnan, és újragondolják a dolgot.

Zsoltee

25
Vehicular cyclist képe

Persze, hogy így Berlinben

Persze, hogy így Berlinben sem müködne, talán azért sem csinálták ilyenre. A lényeg, hogy Berlinben is macskakövel van kirakva a buszmegálló, és ott is megszakad a kerékpársáv felfestése. De ott ezt nem nézik az autósok "parkolóhelynek". Nem értem, hogy Pesten a BKV, a rendörség és a közterületesek miért nézik el ezt a gyakorlatot. A helyzet a tél közeledtével egyre rosszabb. Ahogy korábban sötétedik, egyre többen érzik úgy, hogy nem látszik a jelzés, vagy az, amit csinálnak.. További romlás várható a karácsonyi bevásárlás romlásával. És hát az is igaz, hogy egyre kevesebben tekerünk. Az autósoknak ez is önfelmentést ad: meggyözik magukat, hogy a bicajozás nyári szórakozás, télen úgysem használják a járgányt a bicajosok.

26
Szász Andrej képe

"A megállóban álló

"A megállóban álló buszokat és a rakodó autókat ott is balra, a gépjármü forgalom számára fenntartott sávban kellett kikerülni. Ám ezzel nem volt gond, ezt minden autós tudta és számított is rá."

Ez itthon is működik, egy dologról feledkezik el mindenki. Ez nem infrastruktúra kérdése. A lehetőség mindig ott van, elütni bringást nem szabad, viszont az irányt változtató bringás elsőbbséget kell adjon az egyenest menő többi járműnek!

A hozzáállásbeli különbség a tervezésnél jelentkezik. A németeknél el tudják képzelni, hogy az ember majd kikerül a szabályoknak megfelelően, itthon pedig nem. Itthon pont azért akarnak elkülöníteni minket, mert azt feltételezik: képtelenek vagyunk ilyen egyszerű szabályokat megtanulni (mint az elsőbbségadás).

Pedig nem bonyolult, tanulható, egyszerűen hátra kell nézni...

27
Vehicular cyclist képe

Ma kaptam egy hivatalos

Ma kaptam egy hivatalos e-mailt a közterületesektől, hogy kivizsgálták a panaszomat és jogosnak találták. Tényleg sok auto parkol a bicajizén és a buszmegállókban. Meg is büntették a tetteseket.

Egy kicsit jobb kedvem lett a levéltől, bár tudom, hogy sokkal rendszeresebb ellenőrzésekre lenne szükség.
Mindenesetre ma délután ugyan sok autó parkolt szabálytalanul, de "csak egy" a kerékpársávon (vagy min). Az is már indult volna, amikor mellé értem és kértem, hogy máskor ne ide álljon. Egy kicsit szégyellte a dolgot és kifogásokat keresett...