Hittük is, nem is, amikor az SzDSz a Tour de Voks-on azt ígérte, hogy Budapestre hozza a Tour de France prológját. De most íme, a kormányzat tényleg megegyezett az ASO-val, a Tour szervezőjével. 2010-ben Magyarországról indul az ASO versenye, milliárdos kormányzati támogatással. Apró eltérés: nem a Tour de France, hanem a Dakar Rali. Most akkor örüljünk?












No, legalább tudjátok miért is kellenek a
No, legalább tudjátok miért is kellenek a megszorítások.
Ez az index cikk... Ezek hülyék. A levél idéz egy olasz
Ez az index cikk...
Ezek hülyék. A levél idéz egy olasz újságot is, amely véres és felelőtlen ámokfutásnak minősítette a ralit, ahol az elmúlt 29 éve alatt 49-en veszítettél életüket: ebből 24 versenyző és 25 civil "Úgy véljük, Magyarországnak nem egy ilyen erőszakos, a gladiátorok korát felidéző perverz szórakozáshoz kellene a nevét adnia. Magyarország és az ország imázsa ennél többet érdemel!" - állítják a környezetvédők.
Hányan halnak meg évente közlekedési balesetben, vagy csak simán. Ez nem perverz sport, hanem kihívás, kaland, az ember megtalálja teljesítőképessége határait, megváltozik, felnő, és óriási pénz van benne. A zöldek szerint a F1-et se kellett volna kicsi hazánkba hozni, sőt, minden sportot ami jár némi zajjal, vagy káros anyag kibocsátással be kéne tiltani. Én a biciklizés mellett motorozom is, és állítom, hogy csodálatos élmény amikor a Gép és az Ember eggyé válva, kűzd, élvezi a tájat, a természetet.
Ráadásul ahogy a zajos, környezetszennyező F1 úgy a Dakar rali is hatalmas gazdasági érdek. A világon több millióan kísérik figyelemmel, hallanak rólunk, látják természeti adottságainkat, ráadásul rengetegen utaznak a rajtoltató országba, hogy csak egy pillantást vessnek az Autó, Motor és Kamion csodákra.
Egyszeri, vissza nem térő alkalom, hogy Szalayt, Palikot, Kátait, Almát és a többieket több ezres magyar nézősereg segítse szurkolásával az első pár száz kilóméter megtételén.
Egyszer, lesz ilyen, soha többet.
Mennyi kárt okoz ez a természetben? A pálya már egyébként is meglévő földutakon, estleg egykori lőtereken, vezetne át. Hol itt a környezeti kockázat?
Egyszer, soha többet.
Szerintem hatalmas lehetőségek vannak a verseny rajtjának megszervezésében. Mind gazdasági, mind kultúrális, turisztikai, kapcsolati lehetőségek.
Én ott akarok lenni 2010-ben a Dakar rajtjánál a Hősök terén, könnyes szemmel és visszafolytott lélegzettel nézni az eldübörgő Motorokat, Autókat, és Kamionokat. Autógrammot akarok Schlesszertől, az összes motorostól, Alphantól, de leginkább Stéphane Peterhansel-től, a Legendától.
Nekem és több ezer embernek, lécci senki ne tegye tönkre ezt az élményt!
Ezt nem gondolhatod komolyan...
Ezt nem gondolhatod komolyan...
Már miért ne? Hány jármű indul egy ilyen dakaron? 100?
Már miért ne? Hány jármű indul egy ilyen dakaron? 100? 200? Szerintem a Hungária Körútón egy óra alatt több megy át! nehogy már pont ettől kelljen megvédeni a magyar környezetet. Ez egy jó kis látványosság, teljesen ártalmatlan szórakozás: autók mennek a közúton. Majd mikor elhagyták az országhatárt, mindenki szépen hazamegy, és kapál tovább. Kinek fáj ez?
Ha tényleg a közúton mennek, és közpénzekből egy
Ha tényleg a közúton mennek, és közpénzekből egy fillér támogatást nem kapnak, engem nem zavar a ralli.
Nem (vagy nem csak) közúton akarnak menni. A Bakonyba
Nem (vagy nem csak) közúton akarnak menni. A Bakonyba terveznek off-road szakaszt, a volt harckocsizó gyakorlóterepre. Egyébként a Tour valószínűleg nem szennyezi kevésbé a környezetet. Hihetetlen mennyiségű motoros jármű kíséri a bringásokat: rendezők, csapat autók, fotósok, operatőrök és a reklámkaraván. Ami nagyon más a két rendezvényben: az üzenet. Én jobban szeretném, ha a fiam azt látná, hogy a bringások a hősök, még akkor is, ha autóból etetik-itatják őket.
De a legszimpatikusabb változat nekem is az lenne, ha az erre szánt pénzt inkább bringasávokra költenék. Amiken mondjuk el lehetne érni a Bakonyban kialakított nemzeti parkot is, a volt harckocsizó terep helyén.
Hát, pl. az összes adófizetőnek, akinek a pénzéből
Hát, pl. az összes adófizetőnek, akinek a pénzéből lehetővé teszik ezt, és nem kíváncsi rá...
Meg nem hinném, hogy az autózás bármilyen formáját tovább kéne népszerűsíteni kis hazánkban. Társadalmi hasznossága egy ilyen rendezvénynek a 0 és a mínusz végtelen között található valahol...
"Hát, pl. az összes adófizetőnek, akinek a pénzéből
"Hát, pl. az összes adófizetőnek, akinek a pénzéből lehetővé teszik ezt, és nem kíváncsi rá..."
Ez igaz a Tour prológra is, az autópályára, a bicikliútra, mindenre. Aki nem használja/élvezi az adott dolgot, az nem szívesen fizet érte.
Az, hogy a Tour helyett a Dakar rali indul majt tőlünk, engem is elszomorít. Megnéztem volna a nagyokat...
RAMage
Azért az infrastruktúra fejlesztése legalább valamilyen
Azért az infrastruktúra fejlesztése legalább valamilyen közvetett módon az azt nem használó adófizető érdekét is szolgálja. Na de egy ilyen esemény milyen érdekemet szolgálja nekem pl.?
dugujj má el te önző disznó! hogy mered kijelenteni,
dugujj má el te önző disznó! hogy mered kijelenteni, hogy ami nem szolgálja a te érdekedet, arra nincs is szükség? Mi vagy te, király, vagy mi a franc?
Ilyen alapon itt tényleg semmit nem lehet csinálni, neked dakar nem kell, az impotenseknek szülészeti klinika, a süketeknek telefonhálózat, a fűallergiásoknak parkok, az autósoknak biciklisávok, a vakoknak közvilágítás... de mégis mindez meglesz, mert se te, se más nem dönthet egyszemélyben tízmillió magyarról!
Hogy mered azt állítani, hogy én ilyet kijelentettem?
Hogy mered azt állítani, hogy én ilyet kijelentettem? Dugulj már el, te beteg troll... :) Pont te dumálsz bele a közügyekbe, aki a kötelező hozzájárulást is elcsalja ahol lehet?
Szerintem kíméld meg magad attól, hogy kikérjük a
Szerintem kíméld meg magad attól, hogy kikérjük a többiek véleményét rólad... Kicsi, beteg záptroll... Ennyire fáj az élet? Sajnos itt nem tudunk segíteni. Menj vissza a pszichológus bácsikhoz, hátha megszánnak. Meggyógyítani ők sem tudnak, de legalább biztos helyen tartanának, ahol nem tehetsz semmiben kárt.
Tényleg nem fizetsz a tömegközlekedésért?
Tényleg nem fizetsz a tömegközlekedésért?
Nem hát. Jobban mondva amíg a Pilisből járt be, addig
Nem hát. Jobban mondva amíg a Pilisből járt be, addig nem fizetett. Amióta beköltözött Zuglóba, azóta többnyire biciglizik. De nincs kétségem a felől, hogy ha netán mégsem, akkor sem vesz jegyet.
Jól elbeszélgettek, de hova lett amiről beszéltek? Csak
Jól elbeszélgettek, de hova lett amiről beszéltek? Csak nehogy ti is úgy járjatok. :)
Pedig de. Az autósport is egy sport. Ugyan technikai, de
Pedig de. Az autósport is egy sport. Ugyan technikai, de sport.
Szerintem is azt kell mérlegelni, hogy milyen haszna van. Ha idejön 100 ezer ember a prológra, plusz lenéznek a Kislőtérre (Veszprém melletti katonai parlag, ahol pl a Fehérvár vagy Veszprém Rally is folyik) és itt hagy pár milliárd Ft-ot, akkor nem bánom.
Persze, egy TdF prológak is nagyon örülnék. Nem kicsit. Nagyon.
"itt hagy pár milliárd Ft-ot" jó, jó, de HOL,HOL?oszt
"itt hagy pár milliárd Ft-ot"
jó, jó, de HOL,HOL?oszt kinek , kinek?
valóban csak a haszon számít?(speciel nekem nem minden áron)
amúgy
nem vagyok semmi jónak elrontója.
de amikor a bicajosok orra alá odadörgölik, hogy azok nem szállnak be egy fillérrel se az útalapba, úgyhogy kussoljanak,akkor kicsit morcossá válok, +látom, hogy bezzeg "zsírosabb sportágra" már akad zsé.
naívnak lenni nagyon nem kifizetődő...
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Hát persze beleölnek egy milliárdot közpénzből és az
Hát persze beleölnek egy milliárdot közpénzből és az megtérül. De hova is? Talán vissza a közösbe? Francot.
Többre mennénk azzal az egymilliárddal, ha a köztisztaságra fordítanák, meg az aluljárók kitakarítására.
De minden más eseménnyel így van ez. Legyen szó a kis
De minden más eseménnyel így van ez. Legyen szó a kis pénzből gazdálkodó öttsuától, az úszó EB-n át, az atlétika VB-n kerezstük egy esetleges Tour nyitány, foci EB vagy Olimpia megrendezéséig.
És ha úgy vesszük közvetve az állam is keres rajta: külföldről behozott pénz itt költenek el, melynek 20%-a alapból az állami kasszában landol (ÁFA), majd mindenféle egyéb forrásokon keresztül is szed le belőle.
De nem vagyok szakember, nem látom a számokat, hogy x Ft-ból mennyi hova kerül, és hogy megérné-e a megrendezés.
Az említett események és sportágak dotálását magam
Az említett események és sportágak dotálását magam is támogatom (kivéve az Olimpiát, mert arról már öt éve is megállapították hogy hülyeség). A Párizs-Dakart viszont én nem minősítem sportnak, mint ahogy Baumgartner Zsoltnak szánt 800 misit is felesleges pénzpacsálásnak gondoltam.
Na és hogy többek között hova megy el a pénz?
Én meg ott lakom a Hősök tere mellett. Lesz most a
Én meg ott lakom a Hősök tere mellett. Lesz most a bp-parádé mellett meg egy hétvége, amin KÉNYTELEN VAGYOK ELHAGYNI A LAKHELYEMET, azért, hogy mások jól szórakozzanak az ÉN káromra.
Viszont idén nem lesz Parádé (ha jól hallottam). És
Viszont idén nem lesz Parádé (ha jól hallottam).
És persze könnyen hazaérsz 22.-én!
A fenébe! Pont most nem lesz... pedig most már megnéztem
A fenébe! Pont most nem lesz... pedig most már megnéztem volna. Na mindegy, ugyis csak pihentetik a dolgot, hogy maximalizálják a hasznot. A berlini loveparade is két évig pihent, és tavaly újra nagy durranás volt! És a nagy visszatérést már én se hagytam ki :)
Nagy IQ-ra vall a természetben való motorozás. És még
Nagy IQ-ra vall a természetben való motorozás. És még büszke is vagy a zaj- és légszennyezésre. Biztos a többi ember is élvezi, hogy az ilyen faszok mint te az erdőben vagy a városban bőbetik a motort.
1. Vállalad a nevedet és regisztrálj! 2. Ne sértegesd a
1. Vállalad a nevedet és regisztrálj!
2. Ne sértegesd a topictársat!
3. Egyébként egyetértek veled. Tényleg nagyon önző dolog mások pihenését tönkretenni a füsttel és zajjal. Ugyanígy önző dolog a gyalogos turistákat ilyesztgetni biciklivel az erdőben. Jobb helyeken az ilyen célokra külön területet jelölnek ki, ha van hol.
Nem lehetne hivatalosan rákédeztni az SZDSZ-nél, hogy
Nem lehetne hivatalosan rákédeztni az SZDSZ-nél, hogy hogy állnak a Tour magyarországra hozatalával? Nyilván azt még jobban is a szívükön viselik, hiszen azt megígérték.
(Nem mintha nekem az kéne a teljes boldogsághoz, személy szerint sokkal szívesebben látnék egy korrekt biciklút hálózatot, de ha már a kerékpáros programjuk 40,68%-a a Tour-ról szól, igazán belehúzhatnának. Vagy ne ígérgessenek.)
kis naivak :)
kis naivak :)
Nagyon ismerős ez az egész a jereváni adó
Nagyon ismerős ez az egész a jereváni adó adásából.
Vö. osztogatnak helyett fosztogatnak, vs. TDF helyett Budapest-Dakar roller.
Különben én csak azt nem értem, hogy mi a gond a gladiátor játékokkal? Lélegzetelállító látvány, felemelő érzés, és persze könnyes szemmel. A gazdaságot is nagyon-nagyon fellendíti a gladiátorturizmus, és a nézők többen fognak vásárolni fegyvereket, így a fegyvergyáraknak is hasznos.
Ki az a hülye, aki mégis ellenzi?
Pár milliárdot gladiátorjákokra is kéne már költeni közpénzből, végre!
medvegyu
Kormányblog
Én nagyon támogatom a gladiátorjátékokat! Vessünk
Én nagyon támogatom a gladiátorjátékokat! Vessünk minden keresztényt az oroszlánok elé! Kezdve a szoknyás papokkal! És az eddig az egyházaknak nyújtott, de e módon megtakarított pénzből építsenek biciklisávokat, meg támogassák a bkv-t!
De hát Magyarország még nem is sivatag! Addig van vissza
De hát Magyarország még nem is sivatag!
Addig van vissza még minimum húsz év, de lehet hogy száz is.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Még nem sivatag, de egy ilyen terepjáró-verseny
Még nem sivatag, de egy ilyen terepjáró-verseny legalább egy kis helyen segít, hogy azzá váljon. Az autóközlekedés pedig az ország többi területén segíti a sivatagosodást. (Pl. autópályák mentén elég rendesen megfigyelhető a flora átalakulása.)
Mit vártok az szdsz-től, mindig is hazudtak.
Mit vártok az szdsz-től, mindig is hazudtak.
Ez megint vihar egy kanál vízben. Biztos, h megéri az
Ez megint vihar egy kanál vízben. Biztos, h megéri az államnak is beszállni, a lóvé visszajön turizmusból pl.
A versenysport népszerűsítése szerintem más műfaj, mint a városi autós közlekedés megítélése, ezért ez a téma biciklis szempontból tök offtopik.
Szerintem nagyon is összefügg...
Szerintem nagyon is összefügg...
Nem jön vissza a befektetés! Az F1 is folyamatosan
Nem jön vissza a befektetés!
Az F1 is folyamatosan veszteséges, állandó állami támogatást igényelnek Palikék a fennmaradáshoz.
Na jó, ez is csak Magyarországon van így... mindenütt
Na jó, ez is csak Magyarországon van így... mindenütt másutt rohadtul nyereséges a dolog.
Az autósportok magát az autózást népszerűsítik,
Az autósportok magát az autózást népszerűsítik, ezáltal hozzájárulnak az autóforgalom növekedéséhez.
Egy pénz alap megbízott gondnokai megígérik a befizető
Egy pénz alap megbízott gondnokai megígérik a befizető megbízóknak, hogy egy hatalmas, finom tortára fordítják majd az alapot, amiből mindenkinek jut majd egy vastag szelet.
A megegyezés szerinti neves cukrásszal, meg az Illatos úti csontfeldolgozó üzemmel folytatott titkos tárgyalásaik után a gondnokok ezzel a kész ténnyel állnak a megbízóik elé:
Nem lesz torta, de a rothadó csonthegyre szereztek kedvező egyezményt. Mindenkinek jut majd egy nagy csont, amiből enyvet is főzhet majd az, akinek túl undorító lenne levesnek.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Szerintem nagyon is népszerűsíteni fogja a hazai
Szerintem nagyon is népszerűsíteni fogja a hazai kerékpározást, ha a Szaharára épített csodamasinák fele tönkremegy a kátyúkon, mielőtt elérné a határt.
Slágeren volt szó a versenyről olyan 1/4 8 körül.
Slágeren volt szó a versenyről olyan 1/4 8 körül. Hallgassátok vissza.
De hát ez annyira világos, következetes, hogy arra nincs
De hát ez annyira világos, következetes, hogy arra nincs is szó!
Gondoljatok bele:
- van itt Bp. környékén olyan minőségű és hosszúságú útszakasz, ahol azokkal az országúti csodákkal el lehetne indulni?
( "Azért nincsen, mert ..." - jut eszembe.)
- és van itt Bp. környékén olyan minőségű és hosszúságú útszakasz, ami tuningolt terepjárókkal is kihívást jelent?
( "Mi az, hogy! Nagyon is!" - jut eszembe. Meg valami rapszám ugrik be valami Tuareggel. )
akkor a paris-roubeux (vagy hogy kell ezt írni) versenyt
akkor a paris-roubeux (vagy hogy kell ezt írni) versenyt kell idehozni! :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Paris-Roubaix Budapest
Paris-Roubaix Budapest érintésével! Jó kis egynapos lenne! :D
Hincapie 13 stucnit is eltörne útközben.
RAMage
Amúgy Demszky nemrégiben
Amúgy Demszky nemrégiben írt egy levelet a Tour de France szervezőinek, hogy mennyibe kerülne idehozni, mert érdekli a dolog.
Én úgy gondolom, hogy a Tour-t akkor lenne érdemes idehozni, ha másnap azok az apukák, akik különféle sportkluboknak telefonálnak, hogy "Jónapot, Mr. Armstrong vagyok, a Lance fiam szeretne komolyabban bringázni, mikor vannak az edzések", nem azt a választ kapná, hogy "Elnézést, de nincs utánpótlásnevelésre lehetőségünk, mi lenne, ha szaxofonozna a kis Luis, az is fémből van?"
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
LOL! "Egyébként meg minek
LOL!
"Egyébként meg minek akar az ifjú Neil pont Magyarországon bringázni? Ennyi erővel elmehetne a Holdra is!"