Zápkörte
Pedig amit Józsi mond, reális veszély. Az utóbbi években beindult és felpörgött a kinai motorbicikli, majd autógyártás, és kínai gyárhoz méltó darabszámban (és minőségben :-)) fossák a pöfögvényeket. És ha nagy hirtelen egymilliárd kínai kocsiba ül, az a mi életünket is alaposan át fogja rendezni: a kőolaj ára nem kicsit fog emelkedni, az meg ugye mindenben benne van: vegyipar, szállítás...

ZÁPKÖRTE SZERINT A TÚL SOK AUTÓ VESZÉLYES :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Rinastere képe

En is ismerek olyan embert, aki azt mondja, hogy amit

En is ismerek olyan embert, aki azt mondja, hogy amit legeloszor meg kene szuntetni, az a sok auto az utakon, mert ezzel is nagyon mergezzuk a gyerekeink eletet. Es ezt komolyan is mondja. (Legalabbis ugy tunik.) Csak eppen az az auto ne az ove legyen, ugyanis mindenhova autoval jar, pedig a tomegkozlekedes ott van a szajaban, 20 eve nem ult fel semmire. Most akkor hogy van ez??? Ezt tok komolyan kerdezem, mert nem ertem a jelenseget.

2
Pistee képe

Járjál akkor gyalog! Vagy ne is,mert beszívod közben a

Járjál akkor gyalog! Vagy ne is,mert beszívod közben a szomogot, amit részben az autók pöfögnek ki! Ja hogy ez abból az autóbol is jön amibe épp ülnél? hát elgondolkodtató...

Nem vagyok zöld aktivista, sőt van egy saját autóm is. De abba csak akkor ülök ha a párommal kettesben megyünk valahová(mellesleg a sok idegbeteg autós miatt nem száll biciklire).
A lényeg, záp, hogy némely megszólalásod után erősen elgondolkodtat h miért is vagy itt regisztrálval, illetve, hogy miért is írsz ide néha....ezzel nem bántani akarlak, ha biciklis vagy és azokat a nézeteket vallod, amit a legötbben itt, akkor én örülök neked. De néha akkora ellentmondásokat írsz...szal gondolj utána....

___________________________________________________________
CriticalMass: "...mikor karjuk a vassal a magasba emelkedik, szájukat eltátják, és mindannyiuk üvöltése megrázza a levegőt..." aron

3
Rinastere képe

Ez a tomegkozlekedes a fertozesek melegagya is valami

Ez a tomegkozlekedes a fertozesek melegagya is valami mania... Akinek gyenge az immunrendszere arra talan veszelyes, de akkor az nem ussza meg, ha kocsival jar, akkor se, mert beter vmi. plazaba, aztan annyi. V a munkahelyen is osszeszedhet valamit.

4
urga képe

"a munkahelyen is osszeszedhet valamit." vagy bármelyik

"a munkahelyen is osszeszedhet valamit."

vagy bármelyik bevásárlóközpontban...

5
norbijúzer képe

de még a kisboltban is, ahol huszan fogdosnak össze egy

de még a kisboltban is, ahol huszan fogdosnak össze egy zsömlét...
és kétszer tüsszentenek az ember nyakába, amíg sorban áll.
szóval ilyen fertőzésért nem kell messzire menni.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

6
Hotyhogy képe

"...és kétszer tüsszentenek az ember nyakába..." Egy

"...és kétszer tüsszentenek az ember nyakába..."

Egy kissé durva megviccelés, amit csak rákövetkező magyarázattal illik talán, közeli ismerőssel megcsinálni:

Nedvesítsed be a kezedet langyos vízzel és állj a kollégád vagy ismerősöd háta mögé. Tettess egy hatalmas prüszkölést és egyidejüleg fröcsköld a nyakába a kezedről a vizet.

Megdöbbent, zavart tekintettel amikor hátrafordul, nézd a tenyeredet te is döbbenettel, és kérjél ismételgetve tőle bocsánatot, tettetett zavarodban. :D

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

7
norbijúzer képe

hehe :D egyik kolléganőm tipikusan jó áldozat :) mert

hehe :D
egyik kolléganőm tipikusan jó áldozat :) mert amúgy vevő minden marhaságra, de ezt egy darabig nem tudná mire vélni, csak pislogna erősen :D
na, majd április 1-re beteszem a tarsolyba ;) csak addig gyakorolni kéne a hiteles zavartságot :)
és még eszembe jutott az, hogy még durvább legyen, hogy lehente orrhangon mondani, számat kézzel eltakarva, hogy "bocsi, nincs egy zsepid?" :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

8
Malvin képe

Munkahely, kisbolt... ne vicceljetek! Nem kell olyan

Munkahely, kisbolt... ne vicceljetek! Nem kell olyan messzire menni. Sőt kimozdulni se hozzá a lakásból. Otthon is elkaphatod bárkitől, hisz ők is emberek között mozognak. Ez nem ok, inkább beteges fóbia.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL

9
magwas képe

Mer a kínaiak csak másodrendű emberek. Kulturálatlan

Mer a kínaiak csak másodrendű emberek. Kulturálatlan barmok, akik a kőkorszakban élnek. Bezzeg az európai ember az más. Nekünk több ezer éves kultúránk van, feltaláltunk egy csomó dolgot: papírt, puskaport, iránytűt... izé... khmm...

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

10
Lathor képe

Meg is jött a válasz, egyszerűen egyszerű és kész,

Meg is jött a válasz, egyszerűen egyszerű és kész, csak zápésszel érthető meg.

11
kisjózsi képe

A valódi veszély a glóbusz teleszülése minőségre

A valódi veszély a glóbusz teleszülése minőségre igénytelen, de mennyiségileg telhetetlen fogyasztókkal.
Tehát hiába nyöszörög itt a világ közvéleméynének 0,1%-át képviselő városibringás mozgalom az üvegházhatás miatt, ha egyszer arról a világ jövőbeli potenciális szennyezői, 35%-nyi embertömeg még csak nem is hallott, de emellett kurvára nem is érdekli a probléma.
Ők most vannak feljövőben és ezt ki is akarják - hozzánk hasonlóan - élvezni.
A feladat tehát nem ennek a kezelhetetlen tömegnek a meddő győzködése, hanem olyan irányú K+F aktivitás kikövetelése a fejlett nyugati világtól, amely a meglévő és változtathatatlan igények csorbítatlansága mellett akár 0-ra redukálja a kibocsátást.
Műszaki megoldás kell, nem pedig működésképtelen önkorlátozás.

12
Lathor képe

Te is túl sok startreket néztél, a tudós is ember,

Te is túl sok startreket néztél, a tudós is ember, korlátai és hibái vannak.
Ha egy műszaki megoldás sem sikerül (mellékhatás, nagy tömegben nem alkalmazható...) akkor megszivtuk és kész?

13
Prof.gruppetto.hu képe

Addig meg várjuk a sültgalambot. Majd csak megoldják

Addig meg várjuk a sültgalambot. Majd csak megoldják helyettünk. Úgy is van...

14
magwas képe

"A valódi veszély a glóbusz teleszülése minőségre

"A valódi veszély a glóbusz teleszülése minőségre igénytelen, de mennyiségileg telhetetlen fogyasztókkal." Akik úgy gondolják, hogy jár a kocsi a seggük alá, akkor is, ha tisztában vannak azzal, hogy mik a következmények.

"amely a meglévő és változtathatatlan igények csorbítatlansága mellett akár 0-ra redukálja a kibocsátást." Illúzió azt gondolni, hogy a meglévő igények csorbulása nélkül létezik megoldás.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

15
kisjózsi képe

Illúzió? Csak a te ideológiád szerint. Hidrogénüzem?

Illúzió? Csak a te ideológiád szerint. Hidrogénüzem? Fúzijós rejaktor?
Egyáltalán nem tűnik már ma sem egy olyan város illúziónak, amelyben elektromobilok közlekednek és a villanyoszlopokról töltik az akksit, mint te a melóhelyen, vagy a motorolla bicikliden a bunkófont.
Persze ez utóbbi esetre egy 10 évvel ezelőtti üzbég távírász valóban csak legyintett és megmondta volna a kevésbé beavatottaknak, hogy ez csak illúzió. Ilyen sose lesz.
De lássuk be: az üzbég távírász csak a reményeit osztotta meg másokkal és a fejlődés tudomást se véve a létezéséről átgázolt a reményein.

16
phorvath képe

1. A hidrogént jelenleg földgázból állítják elő

1. A hidrogént jelenleg földgázból állítják elő leginkább. A vízbontással történő előállításhoz meg áramra lenne szükség, de jelenleg azt is nagyobbrészt fosszilis tüzelőanyagokból állítjuk elő.

2. Az első pozitív mérlegű fúziós reaktor a tervek szerint 25 év múlva kezd el működni. Ha az működik, akkor az első energiatermelő reaktor újabb 20 év. A probléma, az, hogy 50 évvel ezelőtt is azt mondták, hogy 20 év kell a megvalósításhoz. Egyébként a fúziós reaktorhoz is kell szén (grafit). :-O (Ehhez valószínűleg jobban értek, mint te. :-)

3. Korábban már kifejtettem, hogy a hidrogénhajtású autónak is van zaja, sőt, port is termel a gumik és az aszfalt kopása miatt. Egyéb tulajdonságaiban (sok helyet foglal és dugót okoz) pontosan ugyanolyan mint a jelenlegi autók. Szóval csak a probléma egyik (bár a legzavaróbb) részét oldja meg, a füstölést.

4. Szóval fejlődés van, de azért jobb, ha megtanulsz biciklizni, mert a jelenlegi ütemben fogyasztva még a mi életünkben elfogy az olaj.

17
kisjózsi képe

Ezt a "jujj elfogy az olaj" szöveget már apáink

Ezt a "jujj elfogy az olaj" szöveget már apáink gyermekkorában is nagyon sokan hajtogatták. Azóta is minden öt évben jön egy Shell vagy exxon szponzorálta okos autós újságíró, aki rámutat a "veszélyre". Oszt még mindeg nem fogyott el itt semmi. Belátható időn belül a jelenleg ismert készletek sem fognak, nyugodt lehetsz.
És ha mégis? Na bumm, majd hajtjuk az autókat bármi mással. Akár bioetanollal, akár repcével, akár fával is, mint megújuló energiaforrásokkal.
A fúzijós reaktor valóban gyermekcipőben járkál, addig is fejezzük be azt a szükségszerű műszaki feladatot, amit osztrák szomszédaink róttak ránk: a Duna vízlépcsősítését.
Valamint finn testvéreinkhez hasonlóan építsünk további nukleáris erőműveket és ha tetszik, vízbontással jussunk a kívánt hidrogénhez, a buszokat meg állítsuk át a debreceni példa alapján gázüzemre.
Van megoldás, ha akarjuk. És akarjuk!
Ti pedig járuljatok a mi kényelmünkhöz környezettudatos tekeréssel hozzá. Ez is kívánatos.
Bicillizni meg tudok, csak utálom már, mint varjú a rohadt tököt.

18
urga képe

"Na bumm, majd hajtjuk az autókat bármi mással." Ha

"Na bumm, majd hajtjuk az autókat bármi mással."

Ha elfogy az olaj, leginkább lábbal hajtod majd...

19
kisjózs képe

Nem. Fával. És továbbra sem lesz majd okod

Nem. Fával. És továbbra sem lesz majd okod kárörvendeni :-)~
Bezzeg én majd akkor is jól kihajolhatok az ablakon, mondjuk hegynek fölfelé egy döglesztő nyári napon és odaszólhatok, hogy: "érj utól, kisháver!" höhöhö

20
Prof.gruppetto.hu képe

Na ja, csak aztán amikor megállsz a hegytetőn

Na ja, csak aztán amikor megállsz a hegytetőn piknikezni, és melléd ül a biciklis, és azt mondja, hogy "én ide feltekertem", arra válaszul már nem biztos, hogy ilyen nagyon röhögnél...

21
zsoltee képe

mellesleg a hegytetőn szétégetné az agyát a

mellesleg a hegytetőn szétégetné az agyát a napsütés, mert már nem lesz fa ami alá meneküljön az uv-sugárzás elől :)

22
urga képe

"Nem. Fával." Elképzelem, amint a 700 millió* kínai

"Nem. Fával."

Elképzelem, amint a 700 millió* kínai fával hajtja a kocsiját. Nem megy.**

*a "fejlett" országokban kb 400-500 gépkocsi jut 1000 lakosra
** esetleg noszogatja majd egy bottal: Gyí!

23
Hotyhogy képe

"...lábbal hajtod majd..." Mint ezt lehet a

"...lábbal hajtod majd..."

Mint ezt lehet a Margitszigeten?

http://www.garretwilson.com/photos/2003/june-july/sportycar.jpg

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

24
Lathor képe

"majd hajtjuk az autókat bármi mással" és csináljuk

"majd hajtjuk az autókat bármi mással"
és csináljuk papirból, azt ugye tudod hogy az ipar nem csak üzemanyagként használja az olajat

25
kisjozs képe

El kell keserítselek. 50 éve alig, 70 éve meg

El kell keserítselek. 50 éve alig, 70 éve meg egyáltalán nem kellett az autóépítéshez egy miligramm kőolaj se. Talán a festékekhez. Mindenesetre nélkülözhető lenne arra a teljesen valószínűtlen esetre, ha egyik napról a másikra kiszáradna az összes olajkút.
És bármennyire fájó is, az autó elmegy repcével, fával, etanollal, föld-és PB-gázzal, elektromos árammal és girohajtással, hogy csak a primitívebb megoldásokat említsem.

26
Lathor képe

Nem keseritesz el, 50 ill. 70 éve nem köpték a gyárak

Nem keseritesz el, 50 ill. 70 éve nem köpték a gyárak az autókat naponta darabszám, lehet autót csinálni, de hónapokig / évekig épitheted magadnak ha nem vagy gazdag, kenésre gondolom nem bálnazsirt használtak, mondjuk szilikonnal megoldható.

bármennyire fájó is
az ilyen szöveget meg felejtsd már el végre, tök örülnék ha lenne egy mini fúzióserőmű az autómban és az életben nem kellene tankolni

Fával kicsit lassan indulna be a gépezet.
Az áram jórészét még ma is kőolajból állitják elő, nem hogy a közlekedésben elhasznált iszonyat energiamennyiséget is fedezni tudják.

Szóval megoldható, de csak annyira mintha manapság tigristankkal akarnál járni.

27
Hotyhogy képe

Mit tudnál mondani nekünk

Mit tudnál mondani nekünk "girohajtás"-ról?

Lehetséges, hogy ez egy kevésbbé elterjedt név egy más néven jobban ismert rendszerre?

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

28
Malvin képe

Mi van kis jozsephine? Te is kaszton kívülívé

Mi van kis jozsephine? Te is kaszton kívülívé vedlettél?
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL

29
phorvath képe

Hozzászólásodból számomra annyi kiderült, hogy

Hozzászólásodból számomra annyi kiderült, hogy abszolút nem érdekel a probléma, hogy unokáinknak marad-e kőolaj vagy sem. Ez persze nem baj, nagyon sokan vannak így. Nyilván azt sem tudod, hogy az általad felsorolt alternatívák mennyire életképesek. (Pl. hány hektár repce kellene a jelenlegi olajszükséglet megtermeléhez.) Ez sem baj. Akkor viszont nem kellene propagálnod ilyen hévvel az autóközlekedést, mint fejleszthető módot.

Az olaj nyilvánvalóan el fog fogyni, ha nem 50, akkor 100 éven belül. Ha kevesebb keletkezik, mint amennyi termelődik, akkor nyilván elfogy, ezzel felesleges vitázni. Az is igaz, hogy nem egyik napról a másikra fog elfogyni, hanem folyamatosan növekedni fog az ára. Egy idő után a szegényebbek majd nem tudják megfizetni, azután a gazdagabbak sem. Ezért lenne jó, ha a társadalom és a gazdaság működése kevésbé függne egy olyan enegiahordozótól, aminek az ára nyilvánvalóan emelkedni fog a jövőben.

A fúziós reaktor jó dolog, de számos probléma van vele. Még mindig rengeteg leküzdendő akadály van, úgyhogy jó sokáig munkát fog adni. Ezért is gondolkodom, hogy ezen dolgozzam majd a védés után. :-) Szerintem jelenleg annyit lehet a fúzióról mondani, hogy az elv létezik, és működik, de hogy ténylegesen lehet-e működő erőművet építeni, arra senki nem tudja a választ.

A vízienergiával kapcsolatban nagyon melléfogtál. A Dunát nem az energiatermelés miatt akarták felduzzasztani elsősorban. Egyébként a magyar szakaszon a teljes esése kb. 30 méter. Erre egyszerűen nem éri meg erőművet építeni síkvidéken. (A tiszai erőművek pl. lényegében alig termelnek áramot.)

A napenergiáról még tudok konkrét információt: a jelenlegi villamosenergia-termelés kiváltására az ország területének kb. 1 %-át kellene lefedni napelemekkel. Az kb. ezer négyzetkilométer. Nem tűnik könnyű feladatnak.

Az atomenergia szerintem elég jó energiaforrás, a biztonsági kockázatok ellenére is. Viszont az urán mennyisége is véges, a jelenlegi felhasználás mellett 200 évre biztos elég. Ennek a használatához viszont meg kell győzni az ellenkezőket.

Szóval jó autózást a hátralévő 50 évre. Utána nem nagyon lesz rá módod.

30
tectonix képe

regen nem irtam ide semmit mert miota mindenki letrehozhat

regen nem irtam ide semmit mert miota mindenki letrehozhat itt cikkeket azota nagyreszben szanalmas neha teljesen kovethetetlen lett az oldal.
olyan emberek bukkanak itt fel a fikcio temaikkal (amiknek sok esetben semmi koze a kerekparozashoz, kornyezethez) hogy csak tatom a szamat.
valami furcsa dolog lett ebbol a cm sitebol

ugy tunik zapkorte nelkul mar nem is lenne itt elet mert mindenki csak az o ketseges megjegyesein csamcsog, duhong, szornyulkodik.
mas forumokon is talalkoztam mar ilyen emberekkel, akit annyira utal mindenki de megis mindig rola beszelnek ezert sose fog eltunni barmennyire is szeretnetek.
mokasak vagytok! :-)

de a tobbi ember is neha olyanokat ir be hogy csak guvadnak a szemeim hogy mit keresnek ezek egy bringas es kornyezettudatos elveket vallo kozosseg lapjan.

no mindegy. bocsi! csak mar nem birtam tovabb szo nelkul ezt a bolhacirkuszt

31
dio23 képe

Én nem gondolom hogy ennyire le kéne oltani Záp

Én nem gondolom hogy ennyire le kéne oltani Záp fedőnevű arcot, a megszólalás ugyanis irónikus volt, mondhatni poén, de van értelme teljesen (persze humorérzék nélkül a vicc sértésnek tűnhet). És annyira nem kéne komolyan venni, néha nem árt egy kis realitás is az optimizmusba. Persze hogy
a tömegközlekedés sokkal okésabb, meg a tömegközlekedés és a bringázás tesók (környezetvédelem szinten), de lássuk be: azért (is) bringázok, mert a BKV retkes, zsúfolt, ellenőrökkel-tarkított, kiszámíthatatlan és lassú. De természetesen meg lehetne csinálni normálisabbra, és természetesen barátságosabb mint az autó.

-Dió-
http://reggelihirek.blogspot.com

32
magwas képe

Dejó ez a kis fikázós topik;) A belvárost pedig le kell

Dejó ez a kis fikázós topik;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

33
Lathor képe

Ezért készült :) Sajnos nem sikerült minden fikázós

Ezért készült :)
Sajnos nem sikerült minden fikázós részt ide terelni.

34
magwas képe

Azért, mert a fikázás itt ontopic lenne, azt meg nem

Azért, mert a fikázás itt ontopic lenne, azt meg nem bírják, hogy az adott témához szóljanak hozzá. Meg nem is nagyon van mit szétbaszni ebben a topikban.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

35
alla cool képe

Destroy to built, Built to destroy... hát így (megy

Destroy to built,
Built to destroy...

hát így (megy ez)

alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

36
Hemü képe

Build? __________///Hemü\\\__________ \......e-book...katt

Build?

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

37
alla cool képe

nem tom, ezt mindig kevertem.ha build, hát build. építs,

nem tom, ezt mindig kevertem.ha build, hát build.
építs, hogy rombolhass.rombolj, hogy építhess!
bocs, kösz.
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

38
Lathor képe

Akkor már csak a sorrendet kell megforditani :)

Akkor már csak a sorrendet kell megforditani :)

39
alla cool képe

kissé figyelmetlen a lelkem...ej-ej. persze kérdés, hogy

kissé figyelmetlen a lelkem...ej-ej.
persze kérdés, hogy fontos-e, melyikkel indítom.
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"

40
Malvin képe

Nem. Olvasás nélkül is értettük. Úgysem

Nem. Olvasás nélkül is értettük. Úgysem tudunk.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL