A hozzászólásokban olvasni néha pesszimista véleményeket (keveset) .
"Oké, felvonulunk, de azért ennek úgysem lesz semmi eredménye", vagy "a politikusok úgyis mindent megígérnek, aztán semmi".
Nem tudom gondolkodtatok e rajta, hogy mekkora a tét egy-egy Critical Mass felvonuláson? Mit érhetsz el, ha eljöszz?
Induljunk ki abból, hogy a CM előtt már évek óta évi átlag 2 km bringaút épült, és néhány bringatároló, azaz majdnem semmi.
Mi történt utána? Nézzük tételenként, az eredmények közül csak a nagyobbakat forintosítva, mint egy éttermi számlát!
2004:
még semmi
2005:
Terven felüli Bajcsy bringaút: 50 millió Ft
Néhány kerékpárút újrafestése: 5 MFt
2006:
kb. 25 km bringaút: 500 MFt
Extra GKM pályázati pénz településeknek: 1.000 MFt
2007 (eddig tudható):
kb. 20 km bringaút Budapesten: 400 MFt
Ez összesen több más kisebb tétellel kb. 2 Milliárd forint.
Ha egy átlagos Critical Masst nézzük 20.000 résztvevővel, akkor ez fejenként 100.000 Ft.
Ha most decemberben, 6 fokban is eljövünk ezren, és valahogy kicsikarjuk az útpénztár megígért 3%-át (ami csak 2007-ben kb. 3 milliárd forint, de rendszert szeretnénk belőle) akkor szombaton fejenként 3 M forint vándorol a bringaútfejlesztésbe. Ezután pár évig nagyobb örömmel adózhatsz, mert te mondtad meg mire költsék. Azt, hogy az Eurovelo ezután szalagon hozza legalább Budapestig az osztrák, és német turistákat, már csak a gondos gazda szemével nézed hátradőlve. Na így lesz milliomos egy "társadalmi vállalkozó". :)
Ahogy Andy Singertől tanultuk: Ne legyél pesszimista, legyél inkább aktivista!












ez jó! :) bár engem már rég nem kell meggyőzni, de
ez jó! :)
bár engem már rég nem kell meggyőzni, de remélem sok kétkedőt sikerül!
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Roppant meggyőző érvek, bár enélkül is kint lennék,
Roppant meggyőző érvek, bár enélkül is kint lennék, de így még jobbat tesz a dagadó büszkeségemnek...
Nah, már 3 prof lesz ott ezek szerint :)
Nah, már 3 prof lesz ott ezek szerint :)
és íme egy dalos
és íme egy dalos negyedik:)
http://www.fantazio.org
prof.mirza
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
És vajon ő is jön vonulni? :) Világ profjai
És vajon ő is jön vonulni? :)
Világ profjai egyesüljetek! :)))
(Csak zárójelben: a kerékpározás ösztönzése
(Csak zárójelben: a kerékpározás ösztönzése elsősorban nem pénz kérdése. A hozzáállás számít. El lehet költeni több milliárdot mutatós, ám szinte használhatatlan infrastruktúrákra. És lehet viszonylag kis összegekből nagyon sokat lendíteni a kerékpárosok helyzetén, ha valóban ez a szándék. De tényleg be kell tervezni a ráfordítandókat, különben semmi nem lesz megvalósítható)
A demonstrációnak nagyon drukkolok!
Ez nem zárójeles, hanem felkiáltójeles. Rengeteg pénz
Ez nem zárójeles, hanem felkiáltójeles.
Rengeteg pénz folyik el feleslegesen. Ezért is lenne jó, ha fix százalékunk lenne, mert akkor abból a legtöbbet akarnánk kihozni évről évre. Amíg kegy a bringás fejlesztés, addig örül az ember mindennek, de ha "jár" rá a pénz, akkor azzal is foglalkozik, hogy "ebből másfélszer több is kijött volna", vagy "erre felesleges volt költeni".
A két megközelítés között óriási hatásfokbeli különbség van. Erre százmilliárdok mennek el évente.
nade nade! ha már ott a soksok zsé, akkor ott van
nade nade! ha már ott a soksok zsé, akkor ott van mögötte majd soksok okos szervezet, bringaút, kerékpárosszövi, miazmás, hogy jó helyre, meg jól menjen az. és közben néha emelünk :)
---
!úgyis megdöglünk mind!
BÁ 2005. novemberében lett kinevezve. Mekkora odahatása
BÁ 2005. novemberében lett kinevezve. Mekkora odahatása van neki és Kókának, ha a beígért összeget csak úgy le lehet húzni?
bocs, ez RoGernek szólt
bocs, ez RoGernek szólt
2006-ból hiányzik az olyan, pénzben nem mérhető dolog,
2006-ból hiányzik az olyan, pénzben nem mérhető dolog, mint Bodor Ádám miniszteri biztossá való kinevezése, a ROP keretén belül elnyert pénzek, a "Útügyi Műszaki Előírás ÚT 2-1.203:2006 Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése című része" (eddig csak ajánlás volt, stb, stb.
Csak azt az egyet kérem így és most: ne,ismétlem NE
Csak azt az egyet kérem így és most: ne,ismétlem NE költsenek egyetlen fillért se vörös térkőből kirakott kerékpárutakra..
Úgyis tönkremegy két éven belül,és csak a kutyusétáltatókat és a kismamákat babakocsival kerülgetnénk ott.
Az erre költött pénzből legalább a szélső sávokat rakják okéba (kátyuless utak- nincsenek hirtelenkedő cangások) és még maradna is pénz egykis társadalomformáló reklámra is: pölö:
-Ebből élek,nem poénból tekergek itt melletted,érted?
Ott leszek.
De a Millin meg még jó hogy!!
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
nemegyszer voltam már felvonulni, és akárhányszor is
nemegyszer voltam már felvonulni, és akárhányszor is lesz megyek, amig nem lesz váktozás a bicajutakkal kapcsolatban. Aki a cikket írta legfellül, teljesen igaza volt, sok fejlődés történt kevés idő alatt. Érzékelem, mert minden nap bicajjal tekerek, nincsen pénzem 7000ft-os bkv bérletre idestova 2 éve.
A politikusokra pénz ügyében nem lehet számítani, mozogtam régen kormány körökben , láttam milyen nagy pénzek vándorolnak egyik zsebből a másikba.
Ki kell menni az utcára elrettendő példaként, és akkor rádöbbennek, hogy itt nem csak egy pár suhancról van szó, hanem van itt egy tömeg ami ha nem kapja meg ami jár neki, akkor KRITIKUS-á válik, és akkor lehet hogy már baj van.
Szombaton ott leszek természetesen, és a Milin is, naná.
hajrá
azért furcsa lenne, ha az a 20.000 ember mind aktivista
azért furcsa lenne, ha az a 20.000 ember mind aktivista felfogással indulna neki a cm-nek, a legtöbbjük csak buliból megy, és nem érdekli a sok kraut akit idehoz majd a e-velo.
ja! és aki mégsem jön, azt kérjük fizesse be a 100.000 forintot, amivel tartozik! :D
Szerintem tévedsz. Ajánlom, hogy 2007. ápr 22-én
Szerintem tévedsz. Ajánlom, hogy 2007. ápr 22-én kérdezz meg minnél több embert, hogy miért is van ott. Lehet, hogy nagyon el fogsz csodálkozni. Szombaton is megpróbálhatod ugyanezt, de ott szerintem már minimális esélyed sem lenne olyan embert találni, aki nem aktivista...
Az aktivista fogalmat nem ártana akkor tisztázni. Én nem
Az aktivista fogalmat nem ártana akkor tisztázni. Én nem tartom magam annak, mégis megyek.
fura, sok ember hívőnek sem tartja magát, mégis
fura, sok ember hívőnek sem tartja magát, mégis az:)
nem is tudom, hogy van ez, aminek valljuk magunkat,
vagy aminek látszunk?
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Egyszerű. Ugye három kategóriát különböztetünk
Egyszerű. Ugye három kategóriát különböztetünk meg:
Szerintem aki elmegy egy pozitív célokkal rendezett demonstrációra, az egyértelmű, hogy hova sorolható :)
lehet, hogy felül kell bírálnunk ezt a leosztást. túl
lehet, hogy felül kell bírálnunk ezt a leosztást.
túl egyszerű:
a passzivistát kihagytuk.
akinek mindegy,csak viteti magát a FLOW-val:)
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Szerintem pedig pont azért voltak jók az eddigiek, mert
Szerintem pedig pont azért voltak jók az eddigiek, mert bárki jöhetett, nem osztották be őket semmilyen csoportba. Most pedig mindenkiből aktivistát akartok csinálni.
Persze, értem én, hogy kell a motíváció és hogy ez a cikk csak azoknak szól, akik hidegben nem tudnak bulizni vagy annyira kényelmesek, hogy deaktivizálódnak a minuszra.
Most sincs beosztva senki, te döntöd el, hogy minek
Most sincs beosztva senki, te döntöd el, hogy minek tartod magad. Számomra aki hajlandó egy ügyért megmozdolni, az aktív. De ez csak az én véleményem, a tiéd eltérhet, és én ezt tiszteletben is tartom :)
nem, én értem miről van szó. tényleg sokan a buliért
nem, én értem miről van szó. tényleg sokan a buliért jönnek CMre. viszont belőlük nőtt meg a CMek óta annyira a biciklisták tábora! ha már buliból kijön, akkor már vevő a bicajra, és nem kell sok, hogy el is induljon. aztán lemegy az útra, és még lámpát is vesz. a végén még ide fognak irogatni mind.
például annyi bringást novemberben még sosem láttam
például annyi bringást novemberben még sosem láttam Budapesten mint mostanában :)))
Én is hogy leírtam, majd novemberben el fognak tűnni az
Én is hogy leírtam, majd novemberben el fognak tűnni az utakról... Erre itt vannak. Ha valaki rászokik, megszereti a bringázást, rossz időben sem hagyja otthon a gépet. Pesszimizmus helyett aktivizmus!
Én is el nem tudtam volna képzelni, hogy esőben fogok
Én is el nem tudtam volna képzelni, hogy esőben fogok bringázni...
Aztán most meg nem akarok bizonytalan időben mindig buszozni, inkább vettem a múlt héten egy esőnadrágot :)
Pár éve még én is furcsálltam azokat a csodabogarakat,
Pár éve még én is furcsálltam azokat a csodabogarakat, akik nyáron forgalomban tekertek. Nem gondoltam volna, hogy én télen is ilyeneket fogok csinálni. Tényleg nagyon sokat fejlődtünk!
Na és végül milyet és hogyé?
Na és végül milyet és hogyé?
RP minipack mellett döntöttem: direkt bringázáshoz
RP minipack mellett döntöttem: direkt bringázáshoz találták ki, kis helyen elfér, ha nincs rajtam, és még jól is néz ki :) Mellesleg ennél olcsóbbat sehol se találtam. Ja és kiderült, hogy ha eladom nekik a lelkemet (adataimat), akkor lehetek törzsvásárló és így -10% az árból :) Így kb 8100 ft volt.
Eddig 2x volt rajtam, de nem esett, úgyhogy éles bevetés még nem volt :)
Kicsit éreztem, hogy megnőtt a páratartalom alatta, de nem mondanám, hogy nagyon megizzadtam 3/4 óra alatt. Szerintem ha mínuszok lesznek kint, akkor is felhúzom, mert melegebb így.
ma 2en vártak már a rákóczi#körútnál mire odaértem,
ma 2en vártak már a rákóczi#körútnál mire odaértem, télfelé ez azért nemrossz.
imádom ezt a jeleséget, de ehhez azért az is kell, hogy
imádom ezt a jeleséget, de ehhez azért az is kell, hogy egy hónap ennyire csapadékmentes és legalább fagymetes legyen
szó mi szó
dó mi dó mi
no no no
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
nyáron még én is úgy voltam vele, hogy majd késő
nyáron még én is úgy voltam vele, hogy majd késő ősszel, amikor már nagyon fel kéne öltözni, akkor inkább békázok...
de aztán maradtam a bringánál és nagyon jó így! persze venni kellett pár cuccot, amik alkalmasak a hidegebb időben tekerésre, meg még rendes sárvédőt kell majd vennem, mert még nem találtam csak túl drágán.
viszont az engem is nagyon meglepett, hogy reggelente és esténként az alatt a fél órás út alatt 4-10 bringással találkozok! és gondolom a belvárosban mégtöbben vannak... (amikor egyik este arra volt dolgom, rengeteget láttam a körúton, budai rakparton, móricnál...)
a melóhelyen van egy srác, aki nemrég került a céghez, és egyik nap megkérdezte, h milyen messziről járok be. mondtam, h kb 10 km. bólogatott, aztán mentünk a dolgunkra. gondoltam magamban, na most biztos csodálkozik, mert sokallja...
aztán később a nap folyamán megint összetalálkoztunk és mondta, h ő is fontolgatja ám, csak ő budaörsről jönne, és az kb 20 km... bíztattam, hogy nem sok az sem, max kicsit elfárad hazafelé az emelkedőn :) jó lenne, ha végre nem csak az én bringám állna egyedül a melóhely pincéjében :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ja, az tök jó érzés! Nekem szerencsére megadatott.
Ja, az tök jó érzés! Nekem szerencsére megadatott. Mondjuk, amikor műhelyben vagyok, csak az enyém áll kint. Pedig olyan jó lakatolóhelyet találtam... Villanyoszlop, közvetlenül mellette korlát, 1 épülettel arrább van a rendőrség. Onnan vágja le valaki!
Ja, tanműhelyvezető kioktatott, mennyire nem jó, hogy bringával járok. De én magasról teszek rá! E!
Amikor elkezdtem járni egyik munkahelyemre (diákmunka), még senki sem járt bringával, pedig egész jó tároló volt. Elkezdtem mesélni, hogy mekkora már bringázni, nem kell BKV-ra költei, ha éjszaka ott kell maradna túlórázni, nem kell hazagyalogolnia. A végén már csak nehezen találtam helyet a tárolóban.
ATA, hello.Műhvez mivel magyarázta, h nem rajong a
ATA, hello.Műhvez mivel magyarázta, h nem rajong a bicajozásodért?
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Ma megyek hazafelé este 10 körül, kb 5 fok, és hát
Ma megyek hazafelé este 10 körül, kb 5 fok, és hát egyfolytában bringásokkal előzgettük egymást. Tavaly ilyenkor nappal sem láttam ennyi bringást. :)
A sok süket duma helyett, tenni is kéne ezért valamit,
A sok süket duma helyett, tenni is kéne ezért valamit, itt nem holmi aktivistákról van szó, aktivizálja magát mindenki aki budapesten vagy magyaro-on teker és mutasa meg az arcát szombaton, és nem mondja azt nekem hogy semmi értelme. Igenis van:)
hajrá!
hajrá!
ott leszek Kaposvár képviseletében:) bár sajnos csak
ott leszek Kaposvár képviseletében:)
bár sajnos csak gyalog..
nem baj! Az a lényeg, hogy támogatod az ügyet!
nem baj! Az a lényeg, hogy támogatod az ügyet!
ha már jössz: beszéljünk, mert szeretném, ha elindulna
ha már jössz: beszéljünk, mert szeretném, ha elindulna Kaposváron is a MK alapszervezet. Szóval keress! Nagyon nem lesz nehéz megtalálni...
János
Nekem már az elég lenne első körben, hogy az úttestre
Nekem már az elég lenne első körben, hogy az úttestre felfestenének olyan csíkokat, mint pl Angliában. Sárga dupla csík: ideiglenes megálló hely, piros csík: tilos megállni.
Esetleg fehér vonal fél méterre a szegélytől: bringásoknak fentartott hely, ide tuning: lámpák előtt a bringásoknak fentartott helyek.
A sárga ecsetet meg amúgy is szeretik az itthoni "városatyák". Hát rajzoljanak vele értelmesen.
A térfigyelő rendszer sem lenne rosz dolog (és nem csak forgalom szempontjából) mert akkor elszámoltathatóak lennének a szabálytalankodók, tilosban állók, pirosban áthajtók, cserbenhagyók, satöbbi. /attól, hogy itt Mo-n szarul használják azt a kevés térfigyelőt is ami van, az nem a rendszer hibája. Személyiségi jogok.. Hát, ha terelni kell a marhákat a karámba.. Mindegy, kétélű fegyver, kérdés mire használják./
Viszont - nem pesszimista akarok lenni, mert fejlődés van, ez vitathatatlan - de egy dolgot sose felejtsünk el: Fejétől bűzlik a hal.
Számomra a Bajcsy-projekt volt az ékes bizonyítéka a városvezetés komolytalanságának.
Ha valódi megoldást, valóban használhatót, valóban a közösség érdekét használó valamit akartak volna alkotni, akkor nem a járdára, hanem a parkírozó autók helyére építették volna a bringa sávot. De ehhez beszariak voltak, nem gondolták komolyan. /pont ahogy a villamos vonalak telepítését sem erőltetik, inkább minden fillért a kamu 4-es metróba akarnak tenni, ami már megint messziről bűzlik, akárcsak a haszontalan combinók/
Jó van, kipuffogtam magam, szombaton találkozunk!
Big up!
GaZe
ezeket a csíkokat kifejtenéd bővebben? :S
ezeket a csíkokat kifejtenéd bővebben? :S
Szevasztok! Furcsa dolog. Én kisgyerekkorom óta
Szevasztok!
Furcsa dolog. Én kisgyerekkorom óta bicajozok. Egy ideje figyelem a városban kerékpározókat. Ma is megdöbbentem, hogy mennyien vannak (pedig sem az időjárás, sem a körülmények nem ideálisak). És most nem a futárokra gondolok, hanem az autót/bkv-t bicajra cserélő népes társaságra. Gyűlünk, és ez szívmelengető érzés.
Az ember furcsa egy lény. Ha egy nagy ücsörgő tömegben feláll valaki, különc lesz. Ha felál mellette még néhány ember, akkor a különc kisebbség, akikben pontosan ez a kvázi-kirekesztettség, a különcség kelt a tömegéhez képest sokkal erősebb összetartóerőt. Aztán ahogy állank fel sorban, egyre több ücsörgőben ébred fel az igény arra, hogy én is oda akarok tartozni, a különcök közé. Ritka, hogy a többség felállna (előfordul), épp ezért is jó, hogy "csak" ennyien vagyunk, mert addig vagyunk egységesek, addig vagyunk MI, a városi biciklisták, akik köszönünk egymásnak, ha szembetalálkozunk.
És amíg egy-egy látványos felállásunk--felvonulásunk képes akár csak 1 forintot is megmozgatni azért, hogy nekünk, és ezáltal végülis minden városlakónak jobb legyen, addig megéri.
Egy barátom szokta mondani: mindenkinek pontosan annyi joga van, amennyiért hajlandó kiállni.
Jó hajtást, szombaton találkozunk!
Prof
Nézem, hogy ezt biztos én írtam? Aztán rájöttem, hogy
Nézem, hogy ezt biztos én írtam? Aztán rájöttem, hogy nem :) Hello Prof :)
De tudnál hasonlót, ha akarnál, nem?:) legalább ti
De tudnál hasonlót, ha akarnál, nem?:)
legalább ti prof-ok, tartsatok össze:)
KÖSZÖNET A LELKESíTŐ SOROKÉRT!
(bárcsak a társasházamban is felállna vki velem együtt és leváltanánk a semmirekellő, de pénzünkkel gazdálkodó, mit gazdálkodó!-herdáló "közös képviselőt!")
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Nem biztos, én ilyen hosszú filozófikus
Nem biztos, én ilyen hosszú filozófikus gondolatmenetekre nem szoktam ragadtatni magam. :)
Viszont szombaton ezek szerint proftalálkozó is lesz. :) Kár hogy összetört a régi bukóm, arra fel folt firkálva a nevem. Az újra még lusta voltam megcsinálni, így nem fogja tudni a többi prof, hogy én is az vagyok...
szombaton megkalligrafáljam neked? úgysem tekerek, nem
szombaton megkalligrafáljam neked? úgysem tekerek, nem fixis a lelkem,fél1re tolom oda szerintem a szamarammal magam.
ha rám mered bízni, hozol hozzávalót és nem túl bonyi, amit elképzeltél, szívesen elpepecselek rajta, míg "tart a futam"
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
Jövőre hol terveznek új utakat építeni? Tavaly
Jövőre hol terveznek új utakat építeni?
Tavaly megjelenet a HVG-ben egy cikk az alternatív városhasználatról:
http://hvg.hu/kultura/20050426altarnativvaroshasznalat.aspx
Érdemes elgondolkodni a főbb állításain. PL. a Szabó Ervin előtt (+ a HIK előtt) rengeteg bringa van, de a környéken a legközelebbi bringaút a Deák téren, vagy a Duna túloldalán van. Valószínűleg még más irányból is érkeznek oda bringások, ők feltételezem még nagyobb szakaszon kénytelenek közúton közlekedni.
A Neten nem olyan rég volt egy kutatás a kerékpárosok szokásairól, arról már van eredmény?
+1 A bringások helyzete alatt jelenleg kizárólag csak a közlekedés helyzetét értjük. Pedig egy bringás szerintem nem csak A pontból B-be tart, hanem használja is az útbaeső tereket. Nincsenek kész válaszaim, de szerintem a terek felújítása, tervezése esetén nem figyelnek arra oda, hogy ott kerékpárosok is találkozhatnak. Az Erzsébet tér felújítása során erre biztosan nem figyeltek oda.
Egyszerre persze mindent nem lehet csinálni, de ha a bringaépítő lobbizás működik és biztosított, hogy a főváros építi útakat, akkor pályázatokon keresztül pénzt kellene kalapozni egy kutatásra a bringázás és köztérhasználat, illetve köztér preferencia témában.