tegnap este történt velem egy furcsaság...
a budai dunaparton bringáztam, amikor kedvem támadt egy pár fotót csinálni a túlpartról meg csak úgy... csináltam fentről pár képet, aztán lebattyogtam a felső rakpartról az alsóra, és a szabihíd alatti lépcsőkre támasztottam a bringát, és egy pár fokkal lejjebb mentem fénykpezni. katt katt katt...
aztán amikor úgy döntöttem, hogy ideje továbbállni, akkor felmentem a bringához, és meglepve tapasztaltam, hogy a V-fék bovdene kiugrott a tartójából. de hogyan? nemrég még épp fékeztem fele, nem volt semmi gond. a bringa nem is dőlt el, szóval az em lehet az oka. visszaakasztottam a helyére, és meghúztam a fékkart... laza volt. a bovden ki is volt lazulva... én már végképp nem értettem a dolgot, de előszedtem a szerszámot a táskámból, és megigazítottam a dolgokat. rendesen meg is húztam az imbuszos csavart, ahogy azt kell, és mentem tovább...
később a gödör klubba tévedtem le, némi beszélgetés és csocsózás után a blaha felé vettük az irányt. az út végén valahogy a fék megint rosszalkodott egyet, és megint nem tudtam elképzelni, hogy mitől... megint ki volt akadva a bovden a helyéről, és megint ki volt lazulva az imbuszos csavar... csak azt mondja meg valaki, hogy hogy a rákba csinálta???
megjavítottam megint, meghúztam megint jó erősen, hazáig (még 6-8 km) nem történt meg újra.
frissítés:
na, csináltam pár képet, hogy látható legyen, hogy nincs sérülés/deformálódás a fék alkatrészein. (ja, fékkart kihagytam a fotózásból, de annak sincs baja)
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| IMG_0011.JPG | 110.46 kB |
| IMG_0014.JPG | 71.32 kB |
| IMG_0016.JPG | 72.11 kB |
| IMG_0017.JPG | 62.63 kB |
| IMG_0020.JPG | 71.61 kB |












Nem ismerem a valos helyzetet, sem pedig az elmeletit a te
Nem ismerem a valos helyzetet, sem pedig az elmeletit a te bringadon. Csak a sajat altalanos ismereteimre tamaszkodva nem tudom kizarni, hogy egy lehetseges ok a csalafinta kotoelem, avagy csavar.
Vizsgald meg, hogy amikor meghuzod, az nem e MEGSZORUL csupan valamilyen okbol (fenekhez er a vege, sorjas, stb.), es valojaban nem SZORITJA es igy lazan hagyja a leszoritani valo, es leszoritottnak hitt alkatreszt.
A csalfinta csavar sokakon kifogott mar!
Ellenőrizetlen
esetleg kitágult, elgörbült az a kis fém izé, amibe a
esetleg kitágult, elgörbült az a kis fém izé, amibe a bowden végét a hajlított csővel beakasztod?
vagy esetleg a rugó a karnál eltört, elfáradt és nem feszíti meg kellőképpen a karokat, így ki tud ugrani ...
Vagy megszakadt a csavar menete... ritkán fordul elő,
Vagy megszakadt a csavar menete... ritkán fordul elő, általában öntvényhiba okaira vezethető vissza
ezesetben kuka az egész féktest.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
nos, igazából egyik ötlem sem helyes. az előbb jól
nos, igazából egyik ötlem sem helyes.
az előbb jól megnéztem az alkatrészeket, meghúztam izomból a fékkart, és semmi gond.
semmi elváltozás nincs a féken, csavaron, hajlított csövecskén, de még a bovden sincs szétnyomorodva túlságosan a csavar alatt.
ha nem lennék benne biztos, hogy nem járt senki a bringa környékén ott a rakparton, akkor arra gondoltam volna, hogy valami vicces emberke játszadozott... :) de egy lélek se volt a bicaj közelben. kész X-akta... főleg, hogy másodszorra hogy tudott meglazulni. de harmadszorra már úgymaradt pöpecül. 3 magyar igazság :)
azért köszi az ötleteket!!
remélhetőleg többet nem csinál ilyen fura dolgokat, különben hívnom kell muldert és szkálit :)
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
No, ha izomból kell meghúzni azt a csavart akkor gyász
No, ha izomból kell meghúzni azt a csavart akkor gyász van vagy leszen.
Cseréld le. Inkább arra költs, mint kórházra!
Ja! És le a járdáról!
no, ma tekertem ötvenvalahány km-t és nem volt
no, ma tekertem ötvenvalahány km-t és nem volt probléma.
amúgy fékhibából kiflyólag szerencsére nem szoktam balesetezni, kopkopkop.
(régen még a másik bringámon szar fékek voltak (nem V, hanem ami még előtte volt divat az olcsó montkion), évente több bovdenszakadás is volt, aztán hozzászoktam, hogy ha nincs fék, akkor nincs száguldozás.)
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)
Remelem rendben is lesz minden, megha titokzatossag fatyla
Remelem rendben is lesz minden, megha titokzatossag fatyla is fogja orokre burkolni az esetedet!
Az en Pashley-mon 1/8 huvelykes vonovezetekek vannak, nem bowdenek. En is figyelek am arra, hogy ezek rendesen meg legyenek huzva a csatlakozasoknal! Menni jo, de megallni tudni meg jobb! :)
Mar ketszer is trefat uzott belolem a fenekbe utkozo csavar, amire korabban utaltam. De nem bicikli, hanem mozdony szereleskor.
Egyszer nehez fek ellenallas szerelvenyt csavaroztam fol, rendesen, nyomatek kulccsal meghuzva az M20-as csavart az eloirt ertekre. Jo, hogy ellenoriztem a rest a csavarfej alatt, mert volt res es nem szoritott a csavar. Kiderult, hogy egy kicsit hosszabb csavarral latott el a raktar es az a menetes furat fenekeig ert.
Egy masik alkalommal ugyanigy jartam, de akkor 2000 Amperes merev rezvezeteket kotottem be. Megszoritas utan megfogtam erosen es megraztam. Ereztem, hogy mozgott egy picit! Megint a csavar a fenekbe utkozott! Azt meg nem akarja az ember, hogy olvadt fem sisteregjen, meg kekes feny cikazzon, meg fust szivarogjon ki egy elektromos szekrenybol!
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
hát igen... az 2000 ampernél már elég durva lenne, amit
hát igen...
az 2000 ampernél már elég durva lenne, amit egy kontakthiba okozhatna
na, asszem nekem nincs feneke a csavarmenetnek, ha kivenném a bovdent, akkor is teljesen be lehetne tekerni a csavart ütközésig. de azért jó észben tartani, h ez is lehet a probléma máskor.
----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)