tegnap este történt velem egy furcsaság...
a budai dunaparton bringáztam, amikor kedvem támadt egy pár fotót csinálni a túlpartról meg csak úgy... csináltam fentről pár képet, aztán lebattyogtam a felső rakpartról az alsóra, és a szabihíd alatti lépcsőkre támasztottam a bringát, és egy pár fokkal lejjebb mentem fénykpezni. katt katt katt...

aztán amikor úgy döntöttem, hogy ideje továbbállni, akkor felmentem a bringához, és meglepve tapasztaltam, hogy a V-fék bovdene kiugrott a tartójából. de hogyan? nemrég még épp fékeztem fele, nem volt semmi gond. a bringa nem is dőlt el, szóval az em lehet az oka. visszaakasztottam a helyére, és meghúztam a fékkart... laza volt. a bovden ki is volt lazulva... én már végképp nem értettem a dolgot, de előszedtem a szerszámot a táskámból, és megigazítottam a dolgokat. rendesen meg is húztam az imbuszos csavart, ahogy azt kell, és mentem tovább...

később a gödör klubba tévedtem le, némi beszélgetés és csocsózás után a blaha felé vettük az irányt. az út végén valahogy a fék megint rosszalkodott egyet, és megint nem tudtam elképzelni, hogy mitől... megint ki volt akadva a bovden a helyéről, és megint ki volt lazulva az imbuszos csavar... csak azt mondja meg valaki, hogy hogy a rákba csinálta???

megjavítottam megint, meghúztam megint jó erősen, hazáig (még 6-8 km) nem történt meg újra.

frissítés:
na, csináltam pár képet, hogy látható legyen, hogy nincs sérülés/deformálódás a fék alkatrészein. (ja, fékkart kihagytam a fotózásból, de annak sincs baja)

CsatolmányMéret
IMG_0011.JPG110.46 kB
IMG_0014.JPG71.32 kB
IMG_0016.JPG72.11 kB
IMG_0017.JPG62.63 kB
IMG_0020.JPG71.61 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Nem ismerem a valos helyzetet, sem pedig az elmeletit a te

Nem ismerem a valos helyzetet, sem pedig az elmeletit a te bringadon. Csak a sajat altalanos ismereteimre tamaszkodva nem tudom kizarni, hogy egy lehetseges ok a csalafinta kotoelem, avagy csavar.

Vizsgald meg, hogy amikor meghuzod, az nem e MEGSZORUL csupan valamilyen okbol (fenekhez er a vege, sorjas, stb.), es valojaban nem SZORITJA es igy lazan hagyja a leszoritani valo, es leszoritottnak hitt alkatreszt.

A csalfinta csavar sokakon kifogott mar!

Ellenőrizetlen

2
moshi képe

esetleg kitágult, elgörbült az a kis fém izé, amibe a

esetleg kitágult, elgörbült az a kis fém izé, amibe a bowden végét a hajlított csővel beakasztod?

vagy esetleg a rugó a karnál eltört, elfáradt és nem feszíti meg kellőképpen a karokat, így ki tud ugrani ...

3
KAMA3 képe

Vagy megszakadt a csavar menete... ritkán fordul elő,

Vagy megszakadt a csavar menete... ritkán fordul elő, általában öntvényhiba okaira vezethető vissza

ezesetben kuka az egész féktest.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

4
norbijúzer képe

nos, igazából egyik ötlem sem helyes. az előbb jól

nos, igazából egyik ötlem sem helyes.
az előbb jól megnéztem az alkatrészeket, meghúztam izomból a fékkart, és semmi gond.
semmi elváltozás nincs a féken, csavaron, hajlított csövecskén, de még a bovden sincs szétnyomorodva túlságosan a csavar alatt.

ha nem lennék benne biztos, hogy nem járt senki a bringa környékén ott a rakparton, akkor arra gondoltam volna, hogy valami vicces emberke játszadozott... :) de egy lélek se volt a bicaj közelben. kész X-akta... főleg, hogy másodszorra hogy tudott meglazulni. de harmadszorra már úgymaradt pöpecül. 3 magyar igazság :)

azért köszi az ötleteket!!
remélhetőleg többet nem csinál ilyen fura dolgokat, különben hívnom kell muldert és szkálit :)

----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)

5
ropy képe

No, ha izomból kell meghúzni azt a csavart akkor gyász

No, ha izomból kell meghúzni azt a csavart akkor gyász van vagy leszen.
Cseréld le. Inkább arra költs, mint kórházra!

Ja! És le a járdáról!

6
norbijúzer képe

no, ma tekertem ötvenvalahány km-t és nem volt

no, ma tekertem ötvenvalahány km-t és nem volt probléma.

amúgy fékhibából kiflyólag szerencsére nem szoktam balesetezni, kopkopkop.
(régen még a másik bringámon szar fékek voltak (nem V, hanem ami még előtte volt divat az olcsó montkion), évente több bovdenszakadás is volt, aztán hozzászoktam, hogy ha nincs fék, akkor nincs száguldozás.)

----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)

7
Hotyhogy képe

Remelem rendben is lesz minden, megha titokzatossag fatyla

Remelem rendben is lesz minden, megha titokzatossag fatyla is fogja orokre burkolni az esetedet!

Az en Pashley-mon 1/8 huvelykes vonovezetekek vannak, nem bowdenek. En is figyelek am arra, hogy ezek rendesen meg legyenek huzva a csatlakozasoknal! Menni jo, de megallni tudni meg jobb! :)

Mar ketszer is trefat uzott belolem a fenekbe utkozo csavar, amire korabban utaltam. De nem bicikli, hanem mozdony szereleskor.

Egyszer nehez fek ellenallas szerelvenyt csavaroztam fol, rendesen, nyomatek kulccsal meghuzva az M20-as csavart az eloirt ertekre. Jo, hogy ellenoriztem a rest a csavarfej alatt, mert volt res es nem szoritott a csavar. Kiderult, hogy egy kicsit hosszabb csavarral latott el a raktar es az a menetes furat fenekeig ert.

Egy masik alkalommal ugyanigy jartam, de akkor 2000 Amperes merev rezvezeteket kotottem be. Megszoritas utan megfogtam erosen es megraztam. Ereztem, hogy mozgott egy picit! Megint a csavar a fenekbe utkozott! Azt meg nem akarja az ember, hogy olvadt fem sisteregjen, meg kekes feny cikazzon, meg fust szivarogjon ki egy elektromos szekrenybol!

Gyíjja!
Ellenőrizetlen

8
norbijúzer képe

hát igen... az 2000 ampernél már elég durva lenne, amit

hát igen...
az 2000 ampernél már elég durva lenne, amit egy kontakthiba okozhatna

na, asszem nekem nincs feneke a csavarmenetnek, ha kivenném a bovdent, akkor is teljesen be lehetne tekerni a csavart ütközésig. de azért jó észben tartani, h ez is lehet a probléma máskor.

----
LEZÁRT BELVÁROST AZ AUTÓMENTES NAPON! and more... :)